_Alumbramiento_, d’Eduardo Chapero-Jackson, rep elprimer premi Bancaja de projectes per a curtmetratges

_Alumbramiento_, d’Eduardo Chapero-Jackson, ha rebut el màxim guardó del VII Premi Bancaja de Projectes per a Curtmetratges a la gala que se celebrarà esta vesprada al Centre Cultural Bancaja de València. Gràcies a este premi, el jove director obtindrà 24.000 euros per a la realització del seu projecte cinematogràfic.

Així mateix, Bancaja atorgarà quatre mencions honorífiques de 6.000 euros a Miguel Ángel Pérez Prieto pel seu projecte _Viajeros_, a Jorge Alonso López per _Ángeles tintados_, a Mar Solana Castro per _Sólo para no estar solo_ i a Irene Golden Ruiz per _Lágrimas en el café_.

L’acte de lliurament de la sèptima edició del premi, a càrrec dels actors Carolina Cerezuela i Sergio Villanueva, començarà a les 19 hores amb l’entrega de trofeus als guardonats. A continuació, els assistents a l’acte podran veure els curts guanyadors de la passada edició del Premi Bancaja de Projectes per a Curtmetratges.

Amb este certamen, que es convoca des de fa anys amb abast nacional, l’entitat pretén ajudar els joves directors amb bones idees i pressupostos baixos a realitzar els seus treballs, al mateix temps que impulsa la seua carrera professional en el món del cinema.

En els seus set anys d’existència, el Premi Bancaja de Projectes de Curtmetratges ha aconseguit un gran prestigi nacional i ha ajudat a fer que molts dels projectes seleccionats hagen obtingut nombrosos premis en festivals especialitzats en curts. _¿Con qué la lavaré?_, de Clara Colomer (Menció Honorífica del III Premi Bancaja de Curtmetratges), va ser guardonada al Festival de Curts de Berlín el 2005. Miguel Albadalejo, en l’actualitat director consolidat amb una desena de llargmetratges realitzats, també tingué el suport dels Premis Bancaja de Projectes per a Curtmetratges, i _Salvador_, d’Abdelatif Abdesalam, premiat l’any passat per Bancaja, inaugurà la recent edició del festival valencià Cinema Jove 2007. O el mateix guanyador d’este any, Eduardo Chapero-Jackson, que ha obtingut el premi al millor curt europeu en la 64a Mostra Internacional d’Art Cinematogràfic de Venècia.

Bancaja dedica una bona part del seu esforç a iniciatives adreçades als joves en els àmbits de les ajudes per als estudis, la inserció laboral, la creació d’empreses, el desenvolupament d’activitats d’acció social, oci i esport.