Activitat

Centre
Sueca
, Sueca

Baix el lema “25 anys de MIMs, 25 anys de grans records”, la Mostra Internacional de Mim a Sueca celebra del dimecres 17 al diumenge 21 el seu quart segle d’història. Per a això, tornarà a programar alguns dels mítics espectacles que al llarg de cinc quinquennis s’han estrenat o programat en el festival.

El públic d’esta nova edició tindrà l’oportunitat de veure des del mític clown americà Avner Eisenberg “The eccentric”, que torna a portar a Sueca Desafiant la gravetat, espectacle estrenat en Broadway fa ara trenta anys i que s’ha convertit en un dels referents del MIM, fins al divertit 666 de Yllana, estrenat en la 9a edició del festival (1998). A més del ja clàssic 666, la companyia madrilenya visita el MIM també amb el seu últim treball, The Gagfather, un homenatge al cine negre que viatja als baixos fons per a reflexionar amb humor sobre el bé i el mal. Junt amb estos muntatges, els espectadors podran disfrutar també d’Arran!, de la companyia de Sueca Maduixa Teatre o endinsar-se en el gènere operístic a través de l’humor i la música a cappella de la companyia catalana Cor de Teatre i el seu Operetta, un espectacle el germen del qual, Hop!, es va presentar en la 17a Mostra de MIM (2006), en el que es fonia l’òpera i el teatre gestual d’humor. Destaquen també Els Balls d’escolta de la Mare de Déu que interpreten Els Tornejants de Sueca en un espectacle amb diferents danses guerreres medievals teatralitzades.

Una edició carregada d’espectacles de sala i d’espectacles de carrer, amb la intenció d’arribar a tots els públics i de festejar públicament l’arribada als 25 anys. En este objectiu, precisament, s’emmarquen les actuacions de carrer de la jove companyia valenciana La Fam, que porta a Sueca La guillotina de Marat/Sade amb una estètica molt personal; de la reconeguda companyia catalana Comediants, que presentarà 25 anys de MIM, vine a bufar el pastísCapocómico; de la francesa Claire, que desembarca amb el seu Barco d’arena i altres peces com El somriure del nàufrag i De passeigTour amb el seu espectacle del mateix nom; de la companyia madrilenya HURyCAN, que aterra per primera vegada a la Comunitat Valenciana amb dos impactants peces de dansa: Te odiero i Je t’haimeRico, rico, rico.

A més del leit motiv commemoratiu i de records, la 25a Mostra Internacional de Mim a Sueca continuarà servint de plataforma de promoció a les companyies valencianes, algunes de les quals estrenaran en primícia els seus nous espectacles, com és el cas dels alacantins Lucas Locus i la seua Habitació 801, evolució d’una peça breu La ment de Vicent, que va estrenar fa tres anys el MIM i que reflexiona sobre la bogeria; i dels valencians del Circ Gran Fele, Premi Nacional de Circ del Ministeri de Cultura, entre altres mèrits, que estrenarà en el MIM el seu últim muntatge La mòmia. La celebració d’este aniversari es completa amb l’exposició 25 anys de MIMs, de carícies i de records, que convertirà la Sala Municipal d’Exposicions Els Porxets de Sueca en el recinte on es podran trobar molts dels records que han acompanyat la història del festival.

La Mostra Internacional de Mim a Sueca està organitzada i patrocinada per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Sueca, Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, CulturArts Generalitat i Fundació Bancaixa, Diputació de València i INAEM-Ministeri de Cultura, amb la col·laboració de diverses empreses valencianes. En la seua especialitat, està considerada com un dels tres festivals de teatre gestual i corporal més importants d’Europa, junt amb el festival MIMOS de Periguéux (França) i el London Mime Festival (Anglaterra).