Activitat

Centre
Centre Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23, València

Fundació Bancaixa ofereix a partir del dilluns 26 de novembre la novena edició de la Setmana D-Capacitat Fundació Bancaixa, una iniciativa de sensibilització social que es desenvolupa cada any amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, el 3 de desembre, i amb l’objectiu de conscienciar sobre la necessitat de la integració d’aquest col·lectiu. La Fundació Bancaixa acollirà enguany diverses activitats centrades en l’experiència artística com a via per a la inclusió i dirigides tant a les persones amb qualsevol tipus de discapacitat com al públic general. La 9ª Setmana D-Capacitat comptarà amb quatre activitats.

Exposició Picasso i la pau. Realitzada per persones amb discapacitat de vint centres de València que han creat la seua pròpia versió dels gravats que l’artista malagueny va dedicar a la coloma, presents en l’exposició Picasso. L’alegria de viure, que es pot visitar en el Centre Cultural Bancaixa fins al pròxim mes de març. La coloma protagonista d’aquests gravats es va convertir en la imatge del Primer Congrés Mundial de Partidaris de la Pau, celebrat en 1949 a París, i posteriorment en tot un símbol del segle XX. Els centres participants han versionat aqueixa imatge i han creat les seues pròpies obres sobre plats de ceràmica, una obra conjunta que es podrà veure fins a març de 2019 coincidint així a més amb la celebració del 70 aniversari del congrés.

Inauguració: 4 de desembre. 12h.

Un taller sense barreres. Del 26 al 29 de novembre es realitzarà un taller entorn de l’exposició Alfaro. Laboratori de formes escultòriques, que es pot visitar també actualment en el Centre Cultural Bancaixa. Durant l’activitat, escolars i persones amb discapacitat conviuran intercanviant els papers de monitors i participants amb l’objectiu de fomentar la normalització per a un món més inclusiu a través de l’art.

Taller fotogràfic Fem un retrat? De la mà de les fotògrafes valencianes Lola Calzada i Patricia Gázquez, els dies 29 i 30 de novembre s’analitzarà l’evolució d’aquest gènere i es posaran en pràctica les nocions bàsiques del retrat fotogràfic prenent imatges dels participants del taller, que després formaran part d’un mural conjunt.

Actuació de dansa Mostra del Parterre. Un espectacle en col·laboració amb el festival Russafa Escènica que mostrarà al públic el resultat dels tallers inclusius d’arts plàstiques i dansa realitzats amb persones amb diversitat funcional i professionals de la dansa durant els mesos d’octubre i novembre.

30 de novembre. 19:30h. Entrada lliure. Aforament limitat

Totes les activitats de la 9ª Setmana D-Capacitat Fundació Bancaixa són gratuïtes.