Activitat

Cicle cultural a l’aire lliure en l’Alt Palància

Del 12/08/2022 al 26/08/2022
Centre

Varies poblacions de l'Alt Palància

La Comissió Delegada de la Fundació Bancaixa a Sogorb ha organitzat un programa d’activitats culturals gratuïtes a l’aire lliure que es desenvoluparan aquest estiu en sis municipis de la comarca de l’Alt Palància. El cicle FundaEscena tindrà lloc entre el 12 i el 26 d’agost a Xèrica, Sogorb, Montant, Algímia d’Almonesir, Soneja i Viver amb propostes de titelles, teatre i música per a públic infantil i general.

El cicle s’iniciarà el 12 d’agost, a les 22.30 hores, amb un espectacle de teatre en el Centre Sociocultural “El Socós” (Església del Socós) de Xèrica. La companyia El Gatopardo ens oferirà la funció de teatre textual Mapa, escrita i dirigida per Sergio Serrano, i interpretada per Arianne Algarra i Alejandro Monzonís. Aquesta funció, dirigida al públic general, es representarà també el 26 d’agost, a les 22.30 hores, en la Plaça de l’Església de Soneja.

Titelles La Matallina representarà per a públic infantil Juegos y leyendas del Mediterráneo. Es tracta d’un taller que pretendre donar a conéixer alguns jocs i contes propis del Mediterrani, el seu origen i evolució a través de la geografia i del temps amb la finalitat d’enriquir i engrandir el respecte feia altres cultures. Es realitzarà el 20 d’agost a les 19 h en el Botànic Pau de Sogorb i el 21 d’agost també a les 19 h al Parc Donace d’Algímia d’Almonesir.

La música serà present en el cicle de la mà de Pols i Pua Ciutat de Sogorb, que oferiran el concert Ecos del siglo XX per a tots els públics a les 19 h en el Barranc de la Solanica de Montant. Interpretaran música instrumental del romanticisme i suites d’òpera i ballet. El dia 26 d’agost FundaEscena 2022 finalitzarà també amb música oferida per la Alto Palancia Big band i el concert titulat CombobibaP. El concert serà a les 20h en els Claustres del Convent de San Francisco de Paula de Viver, on la banda interpretarà música swing.