Activitat

Cicle de concerts Ad libitum en directe a Segorbe, Geldo i Caudiel

Del 01/04/2023 al 10/06/2023

La Comissió Delegada de la Fundació Bancaixa a Segorbe posa en marxa la segona edició del cicle de concerts Ad libitum, que acosta des de l’1 d’abril fins al 10 de juny quatre recitals de música en directe en l’Alt Palància, en les localitats de Sogorb, Geldo i Caudiel.

El concert inaugural tindrà lloc el dissabte 1 d’abril en la Catedral Basílica de Segorbe, a les 19:30h, a càrrec de la soprano Inma Mañó, el tenor David Montolío i l’organista José David Puchol. L’actuació de música sacra tindrà lloc després de la lectura del pregó que dona inici a la celebració de la Setmana Santa segorbina. Els músics interpretaran Impromptu op. 142 núm. 2, de Schubert; Ocell María, de Caccini; Ocell verum corpus, de Mozart; Coral alemany, segle XIX; Pregària, d’Álvarez; Ocell María, de Gómez; Pietà Signore, de Stradella i Postludio de Luigi Bottazzo.

La següent cita en la programació tindrà lloc el dissabte 6 de maig, a les 19:30h, en la localitat de Geldo, triada capital cultural de la Comunitat Valenciana en 2023. El quintet de vent metall Metallum Quintet, compost per Enrique Carot i Manuel Arnedo, trompetes; Pablo Carot, trompa; Adrián Cleries, trombó; i Luis Lorente, tuba, oferirà un repertori amb algunes peces cèlebres com L’Amor Bruixot, de Manuel de Falla, o Astúries, d’Isaac Albéniz, a les quals se sumen altres peces d’autors com a J. Cabanilles, A. Alonso, A. Lara o R. Talens, entre altres.

El divendres 2 de juny, a les 18:30h, el cor Joventuts Musicals de Segorbe oferirà una actuació a l’aire lliure en les escales del carrer Sant María de la localitat. El concert, titulat Saber popular, tradició cantada i amb la direcció de Mª Dolores Pérez Torres, inclourà un repertori coral d’autors com a F. Cabedo, E, Xifre, J. Dowland o A. Barja, entre altres.

L’últim concert tindrà lloc el dissabte 10 de juny, a les 19h, en l’Ermita del Socós de Caudiel, a càrrec de la soprano Inma Mañó, el tenor David Montolío i la pianista Natasha García-Guinot. Els músics oferiran un repertori de cançó lírica i sarsuela amb les peces La Cançó de l’Oblit, La Dolorosa o Trust dels Tenorios, de J. Serrano; La del Manoll de Roses o Katiuska, de P. Sorozábal; Luisa Fernanda, de F. Moreno Torroba; La Revoltosa, de R. Chapí; Gegants i Capgrossos, de M. Fernández Caballero; EL Guitarrico, de A. Pérez Soriano; Soc d’Aragó, de F. Díaz Giles; Els Esparvers, de J. Guerrero; El Duo de l’Africana, de M. Fernández Caballero; i El Gat Muntés, de M. Penella.

Totes les actuacions, que compten amb la col·laboració dels ajuntaments de Segorbe, Geldo i Caudiel, són d’entrada gratuïta i aforament limitat.