Activitat

Centre
Centre Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23, València

Artistes, escriptors, crítics i historiadors de l’art debatran en Fundació Bancaixa sobre Andreu Alfaro

Fundació Bancaixa celebrarà els pròxims 3 i 4 de desembre les jornades ‘Col·loqui Alfaro’, una activitat vinculada a l’exposició Alfaro. Laboratori de formes escultòriques, que es pot veure actualment en el Centre Cultural Bancaixa i que recorre l’obra de l’escultor des de les seues primeres peces a la fi dels anys 50 fins a les seues últimes creacions en la transició al segle XXI.

Les jornades, coordinades pels comissaris de l’exposició i historiadors de l’art Tomàs Llorens Serra i Boye Llorens Peters, tenen com a objectiu aprofundir en l’obra i la figura d’Alfaro, així com emmarcar la seua obra en l’art i la cultura del segle XX a través de la visió d’artistes, escriptors, crítics i historiadors de l’art vinculats a la trajectòria personal i artística de l’escultor valencià.

Les jornades s’inauguraran el dilluns 3 de desembre a càrrec del president de Fundació Bancaixa, Rafael Alcón, i comptarà durant la jornada amb la participació del crític i historiador de l’art J. F. Yvars, qui parlarà sobre la tirania de la forma; els artistes Monjalés i Artur Heras, que dialogaran sobre Alfaro i l’art valencià de la segona meitat del segle XX en una taula redona moderada per Boye Llorens; i amb l’arquitecte Álvaro Siza, que mantindrà una conversa amb Tomàs Llorens sobre escultura i arquitectura.

El dimarts 4, la jornada començarà amb una conferència sobre els anys d’Alfaro en el Grup Parpalló a càrrec de l’escriptor i crític d’art Juan Manuel Bonet i finalitzarà amb una taula redona en la qual participaran l’escriptor Manuel Vicent i el cantautor Raimon i en la qual es reflexionarà sobre l’obra d’Alfaro i el seu paper en la cultura valenciana de la segona meitat del segle XX.