Activitat

Concert de Nadal a Segorb de sarsuela i música popular

23 Desembre 2023

Teatre Serrà de Segorb. Plaza Aigua Neta, 2.

Tarifes

Accés lliure. Aforament limitat.

La Comissió Delegada de la Fundació Bancaixa a Segorb oferirà el pròxim dissabte, 23 de desembre en el Teatre Serrà, un concert de sarsuela i música popular espanyola i italiana a càrrec de la soprano Carmen Avivar, el tenor Eduardo Sandoval i el pianista José Ramón Martín. Els músics dedicaran una primera part a música popular espanyola i italiana amb peces de García Leoz, Obradors, Turina, Rodolfo Falvo, Ernesto de Curtis, Tosti o Granados. A continuació, oferiran una selecció de sarsuela amb creacions d’Amadeo Vives, José Serrano, Manuel Penella, Don Gil d’Alcalá, Fernández Caballero, Chateau Margaux i Soutullo Vert.

Carmen Avivar va estudiar cant en el conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València sota la tutela de Consuelo Rico i va finalitzar els estudis superiors de cant amb la catedràtica Ana Luisa Chova. Al llarg de la seua trajectòria ha sigut guardonada en el concurs internacional Francisco Viñas 2004 i en el concurs Mirna Lacambra 2003. És membre del Cor de la Generalitat Valenciana des del 2002 i ha sigut solista principal en l’obra del compositor i pianista Carles Santos en els Serenates del claustre de la Universitat de València, en el teatre Principal de Castelló, el teatre de Sagunt i el teatre auditori San Lorenzo de El Escorial. En 2017 va cantar per a TVE en els Premis Max sota la direcció de l’actor i escenògraf Joan Font en el Palau de les Arts Reina Sofia, on va interpretar el brindis de La traviata al costat del Cor de la Generalitat.

Eduardo Sandoval va estudiar en el Conservatori Superior de València amb Ana Luisa Chova i va completar la seua formació amb cantants com a E. Obratsova, M. Olivero, A. Fondary i V. Galouzine. Va realitzar el seu debut escènic amb Los Cuentos de Hoffmann en el Palau de la Música de València l’any 1998 i des d’aleshores ha interpretat papers cèlebres en el Festival de Opera de Vigo, en el Teatre Cervantes de Màlaga, en l’òpera de Massy i en nombrosos teatres d’Espanya, França i Portugal. A més del repertori operístic, Sandoval aborda amb regularitat el repertori de sarsuela, amb interpretacions destacades en “Luisa Fernanda” (Javier), “Bohemios” (Roberto), “La Dolorosa” (Rafael), “El Rey que Rabio”, “Gigantes y Cabezudos” i “La Revoltosa”.

José Ramón Martín ingressa amb huit anys en l’Escolania de València, on inicia els seus estudis de cant, piano, violí i òrgan. Estudia piano en el conservatori amb R. Roca i M. Monreal. Ha rebut el primer premi del Concurs Mestre Serrà cinc vegades consecutives, el primer premi del Concurs Nacional Ciutat de la Línia i el primer premi del Concurs Nacional José Roca. S’ha especialitzat com repertorista treballant amb mestres com Zabala, Sallman o Rieger, entre altres. Va completar la seua formació com repertorista i director musical en el Centre de Perfeccionament Plácido Domingo, on aconsegueix la seua plaça com a pianista i director assistent en el Palau de les Arts Reina Sofia. Ha participat amb l’Orquestra de la Comunitat Valenciana abordant el repertori simfònic al piano, així com els continus al clavicémbalo o fortepiano en funcions. En 2016 debuta com a director musical al capdavant de la OCV i en 2017 dirigeix el Carnaval de los animales. És director i fundador del Matisse Opera Atelier des de 2020.