Activitat

Concert “El Cant de la Sibil·la”

Centre
València
, València

Divendres que ve 27 de novembre, a les 19:00h, se celebra en la Catedral de València el concert El Cant de la Sibil·la a càrrec del grup de música antiga Capella de Ministrers i la Coral Catedralícia.

El concert, organitzat per Culturarts, la Universitat de València, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, el Museu Valencià d’Etnologia, l’Ajuntament de València i Fundació Bancaixa, començarà amb el Toc a Matinés, una peça anònima del segle XVI que s’interpretarà amb els campaners de la Catedral de València. A continuació tindrà lloc un bloc de Música Angèlica, amb peces del segle XIII al XV, i com a part final El Cant de la Sibil·la.

El concert comptarà amb la participació de la soprano solista Pilar Esteban, el xiquet solista Alejandro Estellés, el grup Capella de Ministrers dirigit per Carles Magraner, la coral catedralícia, el grup de teatre Assaig, els Campaners de la Catedral i l’Associació d’Amics del Corpus de la Ciutat de València.

Capella de Ministrers, sota la direcció de Carles Magraner, ha desenvolupat des de la seua creació en 1987 una important tasca investigadora i musicològica en favor del patrimoni musical espanyol, des de l’Edat Mitja fins al segle XIX. El seu treball conjuga rigor històric i sensibilitat musical. L’agrupació hi ha actuat en els auditoris més importants d’Espanya així com en nombrosos festivals. A més, ha realitzat gires de concerts per tot el món i ha gravat nombrosos discos, desenvolupant inclús el seu propi segell musical (CDM). Guardonats nombroses vegades, han participat també en altres arts escèniques com el teatre o el cine. Les seues activitats de recuperació del patrimoni musical compten amb el suport d’UNESCO València/Mediterrani.

L’entrada és lliure, limitada a l’aforament.