Activitat

20 h

Tarifes

4 €

• Venda en taquilla (Plaça Tetuan, 23. València) des del dimarts 29 de novembre a partir de les 17 hores.
  • És imprescindible la presentació de l’entrada per a accedir al concert.
  • Màxim: 6 entrades per persona.
  • No s’admetran devolucions o canvis d’entrades.
    L’accés al recinte es realitzarà a partir de les 19.45 hores.
  • Una vegada iniciat el concert no es permet l’accés a la sala.
  • No està permés l’accés al recinte amb menjar, beguda ni qualsevol tipus d’objecte que es considere perillós.
  • L’organització de l’esdeveniment no es fa responsable de les entrades no adquirides en el punt de venda oficial.

Fundació Bancaixa ofereix divendres que ve 2 de desembre el concert Joies del barroc. Les Quatre Estacions de Vivaldi, una actuació que arriba de la mà de la Fundació Eutherpe i que serà a càrrec dels músics Fernando Pascual al violí i Francesc Gamón al clau. L’actuació forma part del cicle Concerts a la Fundació, que compta amb la col·laboració de Pavasal.

Tots dos intèrprets, components del grup L’Arcàdia – agrupació especialitzada en l’estudi i interpretació de la música anterior a 1800 – oferiran en directe una reducció d’aquesta obra universal adaptada a orquestra de cambra i dirigida pel mateix Francesc Gamón. Al costat d’aquesta peça, el concert inclourà la interpretació d’altres obres del Barroc creades per noms clau de la història de la música: Cànon et Gigue per a tres violins i continu P. 37, de J. Pachelbel; La Follia, sonata per a violí i continu, Op. 5, núm. 12, de A. Corelli; i Ària de la Suite orquestral núm. 3, BWV 1068, de J. S. Bach.

Fernando Pascual va nàixer a València en 1988. Al llarg de la seua carrera ha collit diversos premis com a solista en concursos nacionals i internacionals i també com a membre de diverses agrupacions de cambra. Ha sigut convidat a actuar en múltiples festivals i entre 2010 i 2017 ha treballat regularment en la Orquestra de València i la Orquestra de la Comunitat Valenciana. És llicenciat en Filologia Alemanya per la Universitat de València, Màster en Música per la Universitat Politècnica de València i Doctor en Investigació en Humanitats, Arts i Educació per la Universitat de Castella-la Manxa. Ha exercit la docència en els conservatoris superiors de Màlaga i Granada. Des de 2021 ocupa una càtedra de violí en el Conservatori Superior «Salvador Seguí» de Castelló.

Francesc Gamón va nàixer a Sagunt (València) en 1986. És titulat superior en direcció d’orquestra, direcció de cor i piano pel Conservatori Superior de València, i màster en música de la Universitat Politècnica de València, especialitzat en l’estudi de la música antiga. Des de l’any 2007 està al capdavant del Cor de cambra Ad libitum i ha dirigit també altres agrupacions. En 2013 fonga L’Arcàdia. En 2017 va codirigir l’estrena mundial de l’òpera La Bréche, de De Zeegant, i recentment ha sigut director assistent de Aarón Zapico en la producció de l’òpera Rinaldo, de Händel. Ha realitzat i publicat diversos treballs de recerca i en l’actualitat prepara la seua tesi doctoral. Compagina la seua activitat com a intèrpret amb la docència en el Conservatori Superior de Música de València.

El concert tindrà lloc el divendres 2 de desembre a les 20 hores en la sala d’actes de la Fundació Bancaixa (C/ General Tovar, 3). La venda anticipada d’entrades s’iniciarà el dimarts 29 de novembre a partir de les 17 hores en la taquilla (Plaça Tetuan, 23).

Fotos