Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa ofereix el pròxim divendres 10 de gener un concert del grup valencià Gener. L’actuació forma part del cicle Concerts a la Fundació, que compta amb el patrocini de Pavasal i la col·laboració de Fundació Eutherpe i el campus de Berklee a València. La formació, amb Carles Chiner (veu), Pasqual Rodrigo (baix), Enric Alepuz (bateria), Vicent Todolí (teclats) i César Castillo (guitarra i violí), interpretarà els temes del seu últim disc Cante el cos elèctric, (RiuSec 2018), títol inspirat en el poema de Walt Whitman que engloba un collage pop de dotze temes sobre les relacions humanes en l’era de la hiperconectividad.

Després d’un primer disc (El temps del llop, Mesdemil 2014) que els va posar en la primera línia de l’escena musical valenciana i d’un segon disc (Oh, germanes!, Mesdemil 2016) avalat per crítica i públic que va aconseguir projectar-se en els millors escenaris estatals (Vida Festival, FIB, Festival dels Arts, etc), el quintet valencià torna amb este disc que, recentment, ha rebut tres guardons en la segona edició dels Premis Carles Santos de la Música Valenciana: premi al millor disseny, al millor disc de pop i al millor disc.

Gener naix a principis de 2014, quan el guionista i músic Carles Chiner decideix fer el salt cap a la professionalització musical, entrar a l’estudi i gravar El Temps del Llop. És Carles mateix qui assumeix íntegrament el treball de veus, guitarres, dobros, pianos, teclats i percussions, rubricant una obra personal i innovadora. Per a presentar el projecte en directe, necessitava, no obstant això, una banda. És llavors quan s’envolta dels músics Pasqual Rodrigo, Enric Alepuz, Vicent Todolí i César Castillo. Banda que lacompanyarà durant tota la gira i que, després de dos anys treballant dur junts, ja és part indissoluble i indispensable del grup Gener.

El concert tindrà lloc el divendres 10 de gener a les 20 hores en la sala d’actes de la Fundació Bancaixa (c/ General Tovar, 3).

Fotos