Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

La soprano valenciana Carmen Avivar oferirà el divendres 19 d’octubre un recital líric en homenatge a Montserrat Caballé amb el qual s’obri el cicle Concerts a la Fundació, organitzat per la Fundació Bancaixa amb la col·laboració de la Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal. Acompanyada en l’escenari pel pianista Francesc Hervás, Carmen Avivar interpretarà àries d’òperes de Puccini, Verdi, Catalani, Cilea i Mascagni.

Carmen Avivar va cursar els seus estudis de cant amb Consol Rico al Conservatori Professional. Posteriorment es gradua al Conservatori Superior de València sota la direcció d’Ana Luisa Chova (cant) i Fernando Taberner (repertori), obtenint el Premi Extraordinari Fi de Carrera. Ha realitzat cursos de perfeccionament amb Elena Obraztsova, Kamal Kahn, Wolfram Rieger, Donald Sulzen i Miguel Zanetti. Ha rebut classes magistrals de Magda Olivero, Giuseppe di Stefano, Renata Scotto, Gabriella Tucci i Antonietta Stella. Ha col·laborat com a solista amb el Cor de València i el Cor del Festival Puccini. Ha intervingut, entre uns altres, en l’homenatge del Palau de la Música de València al Maestro Rodrigo. Ha obtingut 1er Premi en el concurs “Mirna Lacambra”.

Actualment, Carmen Avivar és membre del Cor de València, i participa com a solista en xicotetes intervencions en la temporada d’Òpera del Palau dels Arts. Ha cantat Canturia Cantada, del compositor i pianista Carles Santos. Ha debutat com Violetta Valery en La Traviata de G. Verdi, en el Palau de la Música de València i Auditori Espai Rambleta al costat de l’Orquestra de cambra i Cor Eutherpe.

Francesc Hervàs, nascut en Beziers (França), va cursar estudis de violí, piano i música de cambra en el Conservatori Superior de Música de València. També en el camp de la interpretació de cançó alemanya i francesa, es va formar amb el pianista Roger Vignoles. Des de 1988 ha centrat el seu treball en la música de cambra, especialment en la música per a cant i piano, realitzant gran nombre de recitals per la majoria de ciutats espanyoles. Des de 1992 és pianista del Cor de la Generalitat Valenciana.

El concert, d’entrada gratuïta amb aforament limitat, tindrà lloc el divendres 19 d’octubre a les 20 hores amb obertura de portes a les 19:30 hores. La recollida d’entrades per a garantir-se l’accés al concert es podrà realitzar a partir del dimecres previ al concert de 9 a 20 hores en la recepció de la Fundació Bancaixa (c/ General Tovar, 3, València). Es lliurarà un màxim de dues entrades per persona.