Activitat

Dia de la Música

21 Juny 2022

Entrada gratuïta. Aforament limitat. Recollida prèvia d’entrades a partir del dimarts 14 de juny. Fundació Bancaixa (General Tovar, 3. València). De 10 a 14 i de 16.30 a 20.30 hores fins a esgotar localitats. Màxim dos entrades per persona.

Amb motiu del Dia Europeu de la Música, la Fundació Bancaixa i la Fundació Columbus celebren el dimarts 21 de juny el concert Camí de la curació. El concert gratuït estarà protagonitzat per tres intèrprets de reconegut prestigi. El tenor Eduardo Sandoval, Ángel Luis Quintana —chelo solista de l’Orquestra Nacional d’Espanya—, i José Ramón Martín —virtuós pianista valencià— oferiran un variat repertori de música europea. El programa inclou un repertori de cançons napolitanes, romances de sarsuela i àries d’òpera, així com peces per a violoncel i piano.

Per a finalitzar el concert, en estrena mundial, s’interpretarà Camí de la curació, una obra de la compositora, directora i violinista holandesa, Beverly Lunt, que ha tingut com a inspiració la labor benèfica de la Fundació Columbus per al tractament de menors d’Ucraïna amb malalties rares. Lunt és violinista de l’Orquestra de Cambra dels Països Baixos, així com compositora. Va estudiar violí, piano i composició en el Royal College of Music de Londres i en el Conservatori d’Amsterdam. Les seues composicions “Sophia-Hokma” i “On Home” van ser encarregades per la mezzosoprano Virpi Räisänen. Es van estrenar en el Festival de Oulu, Finlàndia, i es van publicar en el CD “Transparente” per al segell ALBA. Les seues composicions “Indigo Blue” i “Diamond Stone” van ser escrites per a la manifestació dels Flying Doctors als Països Baixos. El CD de la seua obra “The Human Condition” va ser publicat per EMS Brussels, i actualment està treballant en “The Human Condition 2”.

En aquesta estrena, es podrà apreciar el so únic de l’extraordinari chelo de 1800 fabricat per Josef Guadagnini, amb el sobrenom Il Soldato. Es tracta del primer instrument de valor històric adquirit per una fundació espanyola, la Fundació Columbus, per a recaptar fons amb finalitats benèfics. “Il Soldato” encapçala les gires de concerts internacionals promoguts per la Fundació. Aquesta excepcional peça s’ha llegat a grans intèrprets des que isquera d’una col·lecció privada a principis del segle XX. En passar a les mans de Fundació Columbus, el gran mestre Herre Jan Stegenga —el seu anterior propietari— va triar a Ángel Luis Quintana com a successor d’aquesta joia.

El concert tindrà lloc dimarts que ve 21 de juny a les 20 hores en Fundació Bancaixa. Amb entrada gratuïta i aforament limitat, la recollida prèvia d’entrades s’iniciarà el dimarts 14 de juny en la Fundació Bancaixa (General Tovar, 3. València) de 10 a 14 i de 16.30 a 20.30 hores fins a esgotar localitats. Màxim dos entrades per persona.

Fotos