Activitat

El “Cant de la Sibil·la” torna el divendres 25 a la Catedral de València

València
, València

El conjunt Capella de Ministrers, dirigit per Carles Magraner, interpretarà divendres que ve, 25 de novembre, a les 19:30 hores, la versió valenciana del Cant de la Sibil·la, juntament amb el Cor de la Generalitat, dirigit per Francesc Perales i la Escolanía de la Verge dels Desemparats.

Per cinquè any consecutiu, la Catedral de València acollirà aquest cant profètic, un drama paralitúrgic que fins al segle XVI s’escenificava la nit de Nadal en diferents catedrals de la Península, sobretot en l’Antiga Corona d’Aragó. En un concert celebrat en 2012 i, amb l’objectiu de restaurar aquesta tradició i reflexionar sobre la vinguda de Crist al món i el més enllà, Capella de Ministrers va recuperar el Cant de la Sibil·la de la Catedral de València, un tresor del nostre patrimoni musical i religiós perdut durant cinc segles, en procés de la seua declaració BIC.

La representació comptarà de nou per a la seua interpretació amb els instruments rèpliques dels àngels músics dels frescs de l’altar major de la Catedral, de 1472. Així mateix Alejandro Estellés, el xiquet solista de la Escolanía de la Verge dels Desemparats, dirigit per Luis Garrido, cantarà des del púlpit interpretant a la Sibil·la i el seu profètic cant sobre el Judici Final. A més, abans del concert, a les 19.00, el Gremi de Campaners Valencians interpretarà els tocs de Maitines de la Consueta de 1527, recuperats també en 2012 per primera vegada des del Concili de Trento (1545-1563). Per la seua banda, el Grup de Teatre Assaig i l’Associació de Amics del Corpus escenificaran, supervisats pel director de l’Aula de Teatre de la Universitat de València, Pep Sanchís, el Sermó dels Profetes, un drama paralitúrgic del cicle del Nadal que es representava abans del cant de la Sibil·la.

La celebració d’aquest concert és possible gràcies als següents col·laboradors: Institut Valencià de Cultura, Cabildo de la Catedral Metropolitana de València, Vicerectorat de Cultura de la Universitat de València, Capella de Ministrers, Gremi de Campaners Valencians, Grup de Teatre Assaig, Escolanía de la Real Basílica de la Verge dels Desemparats, Cor de la Generalitat Valenciana, Associació de Amics del Corpus de València, Fundació Bancaixa, Diputació de València – Museu d’Etnologia, INAEM i l’Associació Cultural Comes.

L’entrada al concert és lliure.