Activitat

El pianista Andrey Yaroshinsky interpretarà a Chopin i Scriabin en Concerts a la Fundació

9 Març 2018
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa ofereix el pròxim divendres 9 de març un concert del pianista Andrey Yaroshinsky dins de cicle Concerts a la Fundació que organitza amb la col·laboració de Fundació Eutherpe, el campus de Berklee a València, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal. Yaroshinsky interpretarà 24 preludis op. 28 de F. Chopin i 24 preludis op.11 de A. Scriabin.

El pianista Andrey Yaroshinsky va nàixer a Kíev (Ucraïna) en 1986. Va estudiar en el Conservatori Tchaikovsky de Moscou en la classe de Vera Gornostaeva i es va graduar amb els màxims honors en 2009. Ha treballat amb el pianista Joaquín Soriano i des de 2009 és artista oficial de la marca de pianos Steinway & Sons. Compta amb una beca de la Fundació Mstislav Rostropovich.

Des dels 10 anys d’edat ha obtingut nombrosos premis en certàmens de diferents països, com el de Emil Gilels (Ucraïna, 2001), l’Arthur Rubinstein (Polònia, 2002), diploma d’Or en la Pianale Internacional Academic (Alemanya, 2007), guanyador de la Sommerakademie Mozarteum (Salzburg, 2007), finalista del concurs F. Chopin (Varsòvia, 2005), en la XVI Edició Concurs Internacional de Piano Paloma O’Shea (Santander, 2008), primer gran premi i tres premis especials en el Premi Iturbi (València, 2010) i en 2011 en el Concurs Internacional Gabala va obtenir el primer premi i l’oportunitat de debutar amb la London Philharmonic Orchestra i gravar un disc amb el segell Naxos.

Gràcies a la seua interpretació de mazurkas en el Concurs Chopin a Varsòvia va passar a formar part del Mazurka Project del Centre d’Anàlisi d’Enregistraments Musicals de Londres. Entre els nombrosos festivals en els quals ha participat destaquen l’Internacional de Salzburg, el de Bratislava, el Festival de Chopin (Breslavia, Polònia) i el Mstislav Rostropovich (Bakú, Azerbaidjan).

Ha donat concerts en sales de mig món i ha gravat tant per a radi com per a televisió en solitari i amb diferents orquestres com l’Orquestra Nacional de Polònia, d’Ucraïna, Orquestra Estatal de Rússia, Orquestra de València, Azerbaijan Nacional Symphony Orquestra, Orquestra Real Filharmònica de Galícia, JMJ Orquestra i Cor de Madrid, Symphony Bratislava Philharmonic Orquestra, Bratislava Radio i Television Symphony orquestra, Salzburg Chamber Soloists, Monte-Carlo Symphony Orquestra, entre unes altres.

Té editats sis discos: Música Viva en 2011 amb l’Orquestra de Moscou, dedicat a Manuel Seco de Arpe i dirigit per Borja Quintas; música de P. Chaikovski en 2013; música de Manuel Seco Arpe en 2015; disc dedicat a Albéniz, Liszt i Rachmaninov amb el Premi Iturbi; 24 preludis de Rachmaninov per a la Col·lecció del Conservatori de Moscou; i finalment, en 2017 amb el segell Melodiya, 24 preludis i fugides de V Zaderatsky, que ha sigut premiat per Radi France Magazine.

Ha impartit un gran nombre de masterclasses a Rússia, Ucraïna i altres països d’Europa. Des de 2014 Andrey Yaroshinsky és Professor de Piano Superior en Katarina Gurska Centre Superior a Madrid. Des de 2015 és president de l’Associació de Joves Músics de Rússia.