Activitat

El pianista japonés Kazuya Saito, pròxima actuació del cicle Concerts a la Fundació

10 Febrer 2017
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Divendres que ve 10 de febrer, a les 20 hores, el pianista japonés Kazuya Saito oferirà un concert en el Centre Cultural Bancaixa, dins del cicle Concerts a la Fundació. El programa constarà de les peces Arabesque en Do major op.18, de R. Schumann; Sonata no.21 en Do major ‘Waldstein’ op.53, de L.v.Beethoven; Dumka en Do menor op.59, de P.I.Tchaikovsky; Jeux d’eau, de M. Ravel; i les obres Vals op.34 no.1 en La b major i Scherzo no.2 en Si b menor op.31, de F.Chopin.

Després de la seua graduació en el Tòquio National University of Fine Arts (Tòquio Geidai), Kazuya Saito estudia en l’actualitat en el Conservatoire de París. Es gradua amb la primera posició del Diploma of DNSPM (Diplôme National Supérieur Professionnel de Musicien). En 2017 continuarà els seus estudis en la Universität der Künste de Berlín. Els seus èxits en concursos internacionals són: 1r Premi en Massarosa International Piano Competition en 2016, Premi de Finalista en el 18º Concurs de Santander Paloma O’shea en 2015, 1r Premi en el Concurs Internacional de Piano de Campillos en 2014, 1r Premi en Virtuoses du Futur International Piano Competition en 2010, finalista i premi ‘Madame Gaby Pasquier’ en Marguerite Long-Jaques Thibaud International Competition en 2009 i 3r Premi en Spanish Composer International Piano Competition. A Japó també ha rebut el 2n Premi en All Japan National Competition en 2013 i 1r Premi en el Tòquio Music Competition en 2006. Ha tocat com a solista amb la Tòquio Philharmonic Orchestra, New Japan Philharmonic Orchestra, France National Orchestra (Orchestre National de France), Orquestra Simfònica de RTVE, Orchestra Philharmonic of Mikhail Jora o Strenkreice Philharmoniker, entre unes altres. Ofereix recitals habitualment a Japó i París, però també ha actuat en Pushikin House a Londres en 2013 o en el Teatre Juan Bravo a Segòvia, en 2016. Ha participat en l’els festivals Villefrance-de-Rouergue Music Festival en 2010, Sommets du Classique Crans-Montana en Swizerland en 2011 i Saintonge International Piano Festvival en 2015, entre uns altres.

Concerts a la Fundació ofereix una programació anual de concerts organitzada per Fundació Bancaixa amb la col·laboració de Pavasal, Fundació Eutherpe, el campus de Berklee College of Music a València i el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València, que cerca donar suport a joves intèrprets i que compta amb concerts gratuïts fins a juny de 2017 amb repertoris que van des del jazz contemporani al blues i el soul, passant per músiques del món, peces per a piano, música clàssica i músiques del mediterrani.

El concert tindrà lloc el divendres 10 de febrer, a les 20 hores, en el Saló d’Actes del Centre Cultural Bancaixa (C/General Tovar, 3). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament.