Activitat

Centre
Centre Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23, València

Fundació Bancaixa acull el pròxim dijous 13 de desembre, a les 19:30 hores, l’estrena del documental Andreu Alfaro. L’art compromés, coincidint amb el sisè aniversari de la defunció de l’artista. El documental, dirigit pel cineasta valencià Vicente Tamarit i produït per Marben Mitjana, Mediterrani Mitjana Entertainment i ÀPunt Mèdia, repassa la vida i obra de l’escultor valencià i reflecteix tant la trajectòria humana de l’artista, que roman amb la seua família en el seu entorn cultural i social per a defensar les seues arrels i projectar-se al món, com la seua carrera professional, mostrant la seua evolució des de la pintura a l’escultura, la seua presència en el Grup Parpalló i les característiques de les seues diferents etapes creatives. A més, repassa també la dedicació d’Alfaro a l’escultura urbana, present tant en les comunitats de Madrid, Catalunya i la Comunitat Valenciana, així com en les ciutats alemanyes de Nuremberg, Magúncia i Franckfurt. El documental compte, a més, amb els testimoniatges de l’historiador de l’art Tomás Llorens; l’ex ministra de Cultura i patrona de la Fundació Bancaixa, Carmen Alborch, recentment morta; el cantautor Raimon; i l’escriptor Manuel Vicent, entre uns altres.

La presentació del documental coincideix amb la presència en La Fundació Bancaixa de l’exposició Alfaro. Laboratori de formes escultòriques, una retrospectiva que recorre des de les seues primeres peces escultòriques a la fi dels anys 50 fins a les seues últimes creacions en la transició al segle XXI, i que està oberta al públic fins al pròxim 3 de febrer.

L’accés a l’estrena del documental és gratuït i lliure, limitat a l’aforament.