Activitat

Centre
València
, València

El festival Serenates, que organitzen la Universitat de València i l’Institut Valencià de Cultura i que compta amb la col·laboració de la Fundació Bancaixa, se celebra fins al 7 de juliol en el Centre Cultural La Nau. La 32a edició del festival, amb un programa de 14 nits de concerts, coincideix enguany amb el 20 aniversari de la rehabilitació de l’edifici històric de la Universitat i la seua reobertura com a centre cultural.

La Nau és així el marc d’un festival musical d’estiu nocturn consolidat ja a la ciutat de València, que dedica la seua programació principalment a la música composta i interpretada per músics valencians, amb un especial protagonisme dels compositors i intèrprets més joves. Al llarg de la seua trajectòria, Serenates ha obtingut un èxit rotund i cada any compta amb més entitats col·laboradores i noves incorporacions. En esta edició, participen en el festival de l’Ajuntament de València, la Diputació de València, el Palau de la Música de València, la EASD (Escola d’Art i Superior de Disseny), la Fundació Banc Sabadell i la Fundació Bancaixa. Serenates és un festival que ofereix una programació eclèctica abordant diversos estils musicals, des del Renaixement fins a l’estrena contemporània, passant per música d’autor, música popular i tot tipus d’agrupacions musicals.

En esta edició, Serenates dedica quatre actuacions a la música popular en col·laboració amb el festival Polirítmia de l’Institut Valencià de Cultura i la Gran Fira de Juliol de l’Ajuntament de València. En esta línia de sinergia amb altres festivals de la ciutat, destaca la inclusió d’una de les actuacions del 23 Festival de Jazz de València del Palau de la Música, a càrrec de l’Orquestra de València. A esta vessant popular se suma, com en edicions anteriors, la de rescat i cura del patrimoni musical valencià. En este sentit, enguany s’inclouen els programes de recuperació musical que interpretaran Capella de Ministrers o Sis Veus.

Una altra característica distintiva del festival és la formació, creació i innovació. Així, Serenate estrenarà dues produccions pròpies: l’espectacle ‘4’ a càrrec de l’Orquestra Filharmònica i el Grup de Dansa de la Universitat de València, i ‘African Passion by JS BACH’ amb la participació de l’Orfeó Universitari de València. La participació d’artistes joves és una de les principals característiques d’este festival (més del 80 % dels artistes són menors de 26 anys). Entre estos, es troben els components del Cor Allegro ONCE València, una aposta de Serenates per la inclusió de la diversitat funcional. D’altra banda, més del 60 % de participants són dones, superant d’esta manera el criteri de paritat.

La 32a edició de Serenates preveu l’assistència de 4.500 persones en la totalitat dels concerts, que tenen lloc en l’espai emblemàtic del Centre Cultural La Nau -l’edifici històric de la Universitat de València i la plaça del Patriarca- i en els quals intervindran prop de 330 artistes. No en va, la música és una de les senyes d’identitat del poble valencià.