Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa se suma a la celebració de la Gran Nit de Juliol, participant així en la programació de l’Ajuntament de València amb motiu de la Gran Fira de Juliol. Dissabte que ve 23 de juliol, el Centre Cultural Bancaixa amplia l’horari d’obertura de les seues sales d’exposicions fins a les 24 hores, permetent visitar de manera gratuïta les exposicions Col·lecció Lladró. Sis segles de pintura, Col·leccionisme i mecenatge. Jesús Martínez Guerricabeitia i A lo caos. A més, també es realitzaran visites guiades gratuïtes a les exposicions de Lladró i Guerricabeitia a les 18, les 19, les 21, les 22 i les 23 hores. Per a les visites guiades es poden realitzar inscripcions prèvies en el telèfon 699 710 573.

Junt amb açò, es realitzaran a l’aire lliure en l’esplanada de la Plaça Tetuan tres tallers didàctics d’art gratuïts dirigits a públic familiar. En els tallers, que tindran lloc a les 20, les 21 i a les 22 hores, es treballaran distintes accions relacionades amb disciplines artístiques com l’arquitectura, la literatura o la pintura, per mitjà de les que els participants podran jugar i reflexionar sobre conceptes com l’estructura de la ciutat, la importància dels museus, la construcció d’històries o la relació entre pintura i música. A través d’estos tallers els participants aprendran a compondre, equilibrar i dotar de moviment una obra aconseguint la màxima expressivitat.

L’exposició Col·leccionisme i mecenatge: Jesús Martínez Guerricabeitia reunix una selecció de 108 obres de la col·lecció Martínez Guerricabeitia d’algunes de les figures més importants de l’art espanyol de la segona mitat del segle XX i de principis del XXI, enclavades en els corrents figuratius més pròximes al realisme social i crític.

La mostra Col·lecció Lladró. Sis segles de pintura està integrada per una selecció de més de 70 obres que pertanyen als fons artístics de Lladró. L’exposició arreplega una selecció d’olis des del segle XV al segle XX amb un ampli repertori d’èpoques, estils, formats i tècniques.

A més, Fundació Bancaixa acull l’exposició A lo caos, un projecte dins del Festival 10 Sentits que mostra una selecció dels millors treballs artístics i de disseny realitzats per La Casa de Carlota, estudi de disseny professional amb un equip creatiu en què treballen dissenyadors amb síndrome de Down i autisme.