Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa organitza un cicle de tallers infantils que tindrà lloc de febrer a juliol en el Centre Cultural Bancaixa i que té com a objectiu estimular la imaginació i capacitat creativa dels més xicotets. Impartits pel novel·lista i dramaturg Vicente Marco i per l’il·lustrador i dissenyador Kolo, els tallers se centren en tres disciplines: l’escriptura, la il·lustració i el teatre. Les activitats, que es desenvoluparan tots els dissabtes d’11 a 13h, són gratuïtes i estan dirigides a xiquets i xiquetes de 8 a 11 anys.

• Febrer – Conte il·lustrat: 4, 11, 18 i 25
  • Març – Teatre: 4 y 11- 25 i 1 abril (cada taller de 2 sessions)
  • Abril – Escriptura creativa: 8, 15, 22 i 29
  • Maig – Conte il·lustrat: 6, 13, 20 i 27
  • Juny – Teatre: 3 i 10-17 i 24 (cada taller de 2 sessions)
  • Juliol – Escriptura creativa 1, 8, 15 i 22

En els tallers d’escriptura creativa s’ensenyaran tècniques per a la creació i s’estimularà l’afició per la lectura. A més, el professor canalitzarà la imaginació dels participants per a desenvolupar una història pròpia des del començament, de manera que al final cada alumne haurà creat el seu propi conte. En els tallers d’il·lustració es combinaran aquestes tècniques d’escriptura amb les del dibuix, la pintura i el collage. El resultat del taller és un conte il·lustrat per cada alumne.

Els tallers de teatre seran de dues sessions i, durant la seua realització, els alumnes es familiaritzaran amb les eines teòriques per a crear una peça teatral: l’estructura, el llibret, els personatges, etc. A més, els participants treballaran en l’escenografia, practicant també el disseny i la pintura. En finalitzar el taller, es representarà en grup l’obra de teatre creada amb entrada lliure d’assistents.

Vicente Marco (València, 1966), escriptor i professor de tallers d’escriptura creativa, es va iniciar en l’art de les lletres als set anys. Al llarg de la seua carrera ha obtingut nombrosos premis literaris, com el Julio Cortázar, Unamuno, Alberto Lista, el Fra Luis de León o el Lope de Vega de teatre. És autor de les novel·les Murmuris, Els trens de Pund (Premi Tiflos de Novel·la 2011), El Collage de OrssonBeans, Ja no som xiquetes, Opera Magna (Premi Jaén de Novel·la 2013) i La meua altra mare (Premi València Alfons el Magnànim de Novel·la Contemporània 2015), del llibre de contes Els que arriben a la nit, i de l’assaig Manual d’escriptura creativa i premis literaris.

Raúl Colomer, Kolo, és dissenyador gràfic, pintor i il·lustrador. Al llarg de la seua carrera ha exposat a València i Andalusia i ha treballat per a diverses empreses de la Comunitat Valenciana. Actualment centra el seu treball en il·lustració per a contes infantils al costat de l’escriptor valencià Vicente Marco, en cartelleria per a teatre tant a València com a Madrid i en el disseny corporatiu per a empreses.

Per a informació sobre aquest taller es pot contactar en el telèfon 960 645 840. La inscripció de places de realitza en el correu electrònic taller@fundacionbancaja.es.