Activitat

Centre
Iglesia de El Patriarca
, València

Fundació Bancaixa ofereix, un any més, el seu tradicional concert Retaule de Nadal, el programa serà interpretat per l’Orfeó Valencià com és habitual des de la posada en marxa d’esta iniciativa de la Fundació Bancaixa fa més de 40 anys. L’Orfeó Valencià, sota la direcció de Josep Lluís Valldecabres, interpretarà un programa amb 14 peces que van del segle XVII a l’actualitat d’autors com Maurice Duruflé, Morten Lauridsen, George F. Händel, Felix Mendelssohn, Heinrich von Herzogenberg, John Rutter, Carl Rütti, Bob Chilcott, Ariel Ramírez, Mykola Leontovych, Jesús Debón, Manuel Oltra i Ferrer i Matilde Salvador. El programa es tancarà amb el tradicional Stille Nacht de Gruber.

El concert, d’entrada gratuïta limitada a l’aforament, comptarà amb acompanyament instrumental de Jesús Debón al piano; Vicent Roig a la guitarra; i Miguel Ángel Soto a la percussió. A més, comptarà amb la participació de les sopranos Amparo Silla i Gema Rubio; les contralts Carmen Márquez i Amparo Martí; els tenors Oscar Navarré i Xema Zapater; i els baixos José Vicente Enguídanos i Arturo Rubio.

L’Orfeó Valencià va nàixer a València el 1972 de la mà de Jesús Ribera Faig i va ser l’any 1986 quan Josep Lluís Valldecabres va assumir la direcció musical. Este orfeó és reconegut a nivell nacional i internacional per la seva col·laboració amb prestigioses orquestres com l’Orquestra de l’Acadèmia de Santa Cecília de Roma o The Academy of Saint Martin in the Fields, entre moltes altres. Ha actuat en escenaris de tota la geografia valenciana i espanyola, així com als EUA, Rússia, Canadà, Cuba, Polònia, Alemanya, Itàlia, Regne Unit, França, Holanda, Bèlgica, Àustria, Hongria i Portugal. El seu repertori aborda la música i els compositors més representatius des del Renaixement fins a l’actualitat, amb especial presència dels autors valencians. La iniciativa del Retaule de Nadal va néixer, igual que l’Orfeó, el 1972 a València.

El concert tindrà lloc a les tres províncies de la Comunitat Valenciana. L’entrada és lliure, limitada a l’aforament.
  • Dissabte, 16 de desembre. Església de Nostra Senyora de Gràcia d’Alacant. 21:00 h.
  • Dijous, 21 de desembre. Cocatedral de Santa Maria de Castelló. 21:00 h.
  • Divendres, 22 de desembre. Església del Patriarca de València. 22:30 h.