Activitat

La campanya Llegir en valencià ens acosta a les llegendes de les nostres terres

Centre
--Sense determinar--
,

Fundació Bromera presenta la nova edició de la campanya ‘Llegir en valencià’, que enguany té com a títol ‘Paisatges de llegenda’. L’activitat compta amb el patrocini de Fundació Bancaixa, junt amb el d’altres entitats com  Levante-EMV, Consum, Acadèmia Valenciana de la Llengua, Diputació de València, Direcció General de Cultura de la Generalitat Valenciana, Escola Valenciana, Consell Valencià de Cultura i altres entitats adherides.

Esta novena edició de la campanya invita els lectors a descobrir algunes de les llegendes millor guardades del nostre territori. Són un total d’11 llibres, 11 llegendes escrites cada una d’elles per un escriptor reconegut i ambientada en un dels nostres paisatges més emblemàtics: el Benicadell, la Calderona, el Cap d’Or de Moraira, la Valldigna, el Salt de la Nóvia, els Columbrets, el Penyagolosa, la Murta, el Castell de Xàtiva i la Font Roja són els paratges naturals que descobrixen els nous títols. A més, cada llibre conté informació pràctica i interessant dels espais descrits i algunes recomanacions per a continuar llegint en valencià. Il·lustrades per Paula M. Rufat, les 11 històries són fruit del talent d’escriptors consolidats com Joaquim G. Caturla, Joan Olivares, Raquel Ricart, Urbà Lozano, Isabel Canet, Maria Jesús Bolta, Anna Monner, Joan Andrés Sorribes, Josep Antoni Fluixà, Víctor Llaurat i Isabel-Clara Simó.

Fins al 27 de juliol, els llibres de la col·lecció ‘Llegir en valencià, paisatge de llegenda’ es podran aconseguir amb el diari Levante cada dissabte i diumenge per 1 euro.

A partir del 14 de setembre també es distribuiran els llibres amb el diari Información d’Alacant, els dissabtes i diumenges, fins el 19 d’octubre.

Més informació en: http://www.llegirenvalencia.org