Activitat

La Fundació Bancaixa celebra deu anys d’art i compromís social

Del 09/11/2023 al 31/12/2023

La Fundació Bancaixa compleix el 22 de novembre deu anys des de la seua refundació com a entitat privada i independent, un aniversari que celebrem commemorant una dècada d’art i compromís centrada en promoure l’acció social i la cultura.

Eixa missió s’ha desenvolupat a través d’una intensa agenda d’activitat social i cultural que ha beneficiat a més de set milions de persones en els últims deu anys.

Durant esta dècada, la Fundació Bancaixa ha presentat en la seua seu principal de València més de 70 exposicions que han acostat a tota la societat l’obra i trajectòria d’artistes consagrats de la història de l’art com Pablo Picasso, Joaquín Sorolla, Salvador Dalí, Ignacio Zuloaga, Antonio López, Jaume Plensa, Miquel Navarro, Joan Genovés o Fernando Botero, entre molts altres. Estes mostres, al costat d’altres activitats culturals, han atret a més de 2 milions de visitants.

Juntament amb la programació expositiva, s’han desenvolupat altres activitats com a concerts, conferències i diàlegs, convertint l’emblemàtica seu de la Plaça Tetuan en un espai de trobada, cultura i reflexió.

L’activitat cultural de la Fundació Bancaixa s’ha estés en aquesta dècada més enllà de la ciutat de València a través de les seues comissions delegades a Sagunt i Segorb, portant la cultura a les poblacions de les comarques del Camp de Morvedre, Alt Palància i Alt Millars.

A la labor cultural se suma l’acció social, que descansa en una aposta decidida pel progrés i la inclusió fomentats a través de diferents programes com els tallers didàctics, que acosten l’art als col·lectius específics d’escolars, persones majors, grups en risc d’exclusió social i persones amb diversitat funcional. Els tallers de la Fundació Bancaixa han facilitat el contacte amb l’art a més de 100.000 persones en aquests deu anys.

L’acció social de la Fundació Bancaixa té un dels seus pilars d’actuació en el suport a entitats socials sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana que milloren la vida de col·lectius en situacions vulnerables. Des de 2013, s’han donat suport a les iniciatives de 640 entitats socials amb una dotació total de quasi sis milions d’euros.

Esta línia d’activitat ha permés desenvolupar programes orientats a la inclusió social de persones amb diversitat funcional a través de la convocatòria Capaces; iniciatives encaminades a millorar la vida d’aturats de llarga duració; famílies sense recursos i infància; majors en situació de vulnerabilitat; persones sense llar; immigrants, refugiats i minories ètniques; persones amb addiccions; població reclusa i exreclusa; i dones víctimes de violència de gènere mitjançant la convocatòria Coopera ONG; i projectes encaminats a la millora del patrimoni natural mitjançant la Convocatòria Mediambiental.

A més, durant els últims deu anys, la Fundació Bancaixa ha mantingut i revitalitzat el servei CrediMonte, el servei d’inclusió financera mitjançant microcrèdits immediats amb l’aportació de joies com a única garantia i que ve prestant des de fa més d’un segle. En aquests anys, el seu abast s’ha potenciat en la seua seu principal de València i s’ha ampliat a altres ciutats com Castelló, Alacant, Múrcia i Albacete, des d’on es promou aquest servei de finançament alternatiu caracteritzat per la rapidesa, l’agilitat, la seguretat, el rigor, la competitivitat i la garantia de poder recuperar les joies sempre que es desitge.

Vídeos