Activitat

La jove pianista Mar Valor protagonitza el pròxim concert del cicle Concerts a la Fundació

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Divendres que ve 16 de desembre, a les 20 hores, la jove pianista valenciana Mar Valor oferirà un concert dins del cicle Concerts a la Fundació. En la primera part, Mar Valor interpretarà les peces Preludi i fugida en Si b menor Vol. I (BWV 867), de J.S. Bach; Sonata en Do Major (Hob. XVI: 50), de J. Haydn; i els Nocturnsop. 48 no. 1 i 2 en Do menor i Fa # menor, de F. *Chopin. En la segona part, la pianista tocarà les obres Fantasiestücke op. 12, de R. Schumann; i Los Requiebros, d’E. Granados.

Mar Valor Navarro va nàixer a València en 2000 i ha estudiat amb els professors Enriqueta Navarro i Juan Lago en els conservatoris de Torrent i José Iturbi de València, finalitzant els seus estudis al juliol de 2016 amb el Premi al Millor Expedient, Premi d’Honor en les modalitats de Piano i Música de cambra en la fase Centre i el Premi d’Honor de la Comunitat Valenciana 2016 en Piano. Durant la seua formació ha rebut classes magistrals de Paul Badura Skoda, Edith Fischer, Pierre Reach, Ana Guijarro, Leonel Morales, Andreas Frölich, Joaquín Soriano, Eugène Indjic, Lang Lang, Ilja Scheps, Dominique Weber, Josu de Solaun, Jose Ramón Méndez, Robert McDonald i Julian Martin. Des de 2011 se li ha premiat en el concurs alemany “Jugend Musiziert”, en les modalitats de piano solista (on va obtenir primer premi especial Europa Preis), piano a quatre mans, duo amb violí i música antiga. Ha sigut premiada en nombrosos concursos nacionals i internacionals i l’única europea seleccionada per a participar en “The 8th International Tchaikovsky Competition for Young Musicians”. Al juliol de 2014 va debutar amb l’Orquestra de València en el Palau de la Música de València amb el concert per a piano i orquestra nº 23 en La M de W. A. Mozart, dirigida per Pascual Balaguer. Al setembre de 2015 va interpretar el Concert nº 2 per a Piano i Orquestra de F. Chopin amb la Jove Orquestra Lleonesa en els auditoris de León i Àvila durant el XXII Curs per a directors, pianistes i Jove Orquestra Lleonesa. Va ser seleccionada com a jove pianista representant espanyola en el “Junior Music Camp”, celebrat a Barcelona i organitzat per la Fundació Lang Lang en 2014 i en 2015, per a rebre masterclass del pianista Lang Lang a València. El seu primer recital va ser en León per a la fundació Eutherpe en 2013 i a partir de llavors ha oferit reeixits recitals en diverses sales d’Espanya. Ha sigut becada per les fundacions Musikleben, Iturbi, Fundació Hortensia Herrero, Loewe-Hazen i per Jugend Musiziert.

Concerts a la Fundació ofereix una programació anual de concerts organitzada per Fundació Bancaixa amb la col·laboració de Pavasal, Fundació Eutherpe i el campus de Berklee College of Music a València, que cerca donar suport a joves intèrprets i que compta amb concerts gratuïts fins a juny de 2017 amb repertoris que van des del jazz contemporani al blues i el soul, passant per músiques del món, peces per a piano, música clàssica i músiques del mediterrani.

El concert tindrà lloc el divendres 16 de desembre, a les 20 hores, en el Saló d’Actes del Centre Cultural Bancaixa (C/General Tovar, 3). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament. Les portes s’obriran a les 19:30h i es lliurarà una entrada a cada persona present en el moment de l’accés al concert.