Activitat

Del 20/10/2022 al 31/01/2023
Centre
Sala d’Exposicions Glorieta
Plaça Cronista Chabret, 6. Soterrani,Sagunt (Valencia)
Horari

De dimarts a dissabte: de 17 a 21 hores.

La Comissió Delegada de la Fundació Bancaixa a Sagunt presenta l’exposició La mística del fil. JARR. La mostra, realitzada amb la col·laboració de Saggas, ofereix un recorregut per l’obra més recent de l’artista valencià Juan Antonio Rodríguez Roca (JARR) realitzada entre 2020 i 2022 i gran part d’ella de caràcter inèdit.

L’exposició està integrada per 37 obres que formen part de la sèrie creativa “El fil’ en la qual el creador prossegueix la seua investigació sobre la matèria del teixit i sobre l’entramat de fils que conforma el llenç. JARR (Algemesí, 1973) “cus i descoseix, juga amb els colors, fa art brut, que al mateix temps és primorosament net, d’una netedat ajustada”. L’artista ha arribat a aquest llenguatge des de la pròpia experiència -la costura sovint ha format part del seu art- però ara la base de la investigació no és tant la tela sinó el fil.

JARR construeix un llenguatge propi i exclusiu, amb unes obres peculiars, explosivament contundents, i alhora excepcionalment delicades. El recorregut expositiu revela la seua progressió, des de les obres Magnetisme o Simbiosi, en les quals els volums conviuen amb els fils, fins a les últimes Nius, Ones o la impressionant GSTQ. També s’ofereixen per primera vegada dues peces que d’alguna manera es complementen: d’una banda, el Volantiner, una tela que accionada per un mecanisme pren vol propi, i que mostra el seu cañamazo de fils, i per una altra, la instal·lació Tigre, una teranyina de fils que, malgrat el caos, segueix un patró, i que amaguen l’alter ego de l’artista.

L’exposició pot visitar-se fins al 31 de gener de 2023 a la sala d’exposicions Glorieta (Plaza Cronista Chabret, 6, Sagunt) de dimarts a dissabte de 17 a 21 hores.

Visites comentades

Públic general:

• Duració: 50 minuts.
  • Horari: Al matí: Dilluns i dijous a les 10 h, 11 h i 12 h / A la vesprada: Dilluns a les 17 h i a les 18 h.
  • Assistència minina de 6 persones per a realitzar la sessió.
    Preu: gratuït.
    Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Grups:

• Duració: 50 minuts.
  • Aforament màxim 25 persones.
  • Preu: gratuït.
  • Col·lectius: IES, Batxiller, Universitat Popular, Escoles d’Adults i diferents col·lectius.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Fotos