Activitat

Centre
Casa de Cultura Capellà Pallarés
Caballeros, 12, Sagunt

L’Ensemble L’Ampastratta oferirà el pròxim dijous 5 d’abril un concert dins del cicle Concerts a la Casa Capellà Pallarés organitzat per la Fundació Bancaixa a Sagunt amb la col·laboració de Fundació Eutherpe. El programa inclourà peces de T. Susato, Adam de la Halle, P. Attaignant, Diego Ortiz, J. Chardavoine, O. Gibbons, T. Mérula, J.S. Bach, Elisabeth la Guerre, A. Falconieri, Juan del Enzina i composicions anònimes.

L’Ensemble L’Ampastratta va nàixer a l’any 2014 com a conseqüència de l’interès dels seus integrants per la interpretació de la música antiga, sent un grup molt heterogeni de joves músics, tant per les seues inquietuds com per les seues especialitats.

Els membres de L’Ampastratta han arribat a un treball continu, tant en la cerca com en el perfeccionament de la música que comprèn els períodes de l’Edat Mitjana, el Renaixement i el Barroc. Aquesta agrupació està composta per cinc joves intèrprets d’entre 22 i 32 anys. Tots ells són professionals de la música en les seues respectives especialitats: cant, flauta de bec, violí, violoncel i percussió. Els integrants són Gabriel Belkheiri del Pozo, Lucía Ramírez Jordá, Amparo Camps Contreras, Paula Molina González, Christian Berejano Marín.

Han actuat en llocs com el Museu Arqueològic Nacional (MAN) de Madrid amb el projecte Musae, l’església d’Alboraia i la de Sant Nicolás de València, a la Capella de San Miguel dels Reis per a FEVATED (Federació Valenciana d’Aules de la Tercera Edat), en el Palau dels Ducs de Cervelló de València i en diferents projectes amb el Cor Acanthus de València.

D’aquesta manera, L’Ampastratta es consolida com un dels pocs conjunts joves de música antiga que aposten per un format innovador i progressista, trencant amb l’arquitectura clàssica del concert tradicional i cercant una connexió major amb el públic en emfatitzar la interpretació polifacètica dels seus integrants en el repertori de música antiga.

El concert tindrà lloc a les 20:00 h (obertura de portes a les 19:15 h) en el Saló d’actes de la Casa Capellà Pallarés (c/ Arcediano Andreu, 8). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament.