Activitat

Llegir en valencià destaca en la catorzena edició onze espais i monuments singulars de la geografia valenciana

12 Juliol 2019
Centre
Alzira
, Alzira

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura presenta la catorzena edició de la campanya d’animació lectora Llegir en valencià, que enguany ret homenatge a alguns dels espais més singulars del nostre territori amb el lema «monuments emblemàtics». De la mà d’onze autors i autores valencianes, el públic tindrà l’oportunitat de descobrir els secrets que amaguen el monestir de San Miguel dels Reis, el castell de Peníscola, la Cova Negra de Xàtiva, el teatre romà de Sagunt, les Covetes els Moros, el Palau dels Comtes de Cervelló, el Micalet, el far de Sant Antoni, el santuari de Santa María Magdalena, el Fadrí i el castell de Dénia.

La iniciativa, que compta amb la col·laboració de Fundació Bancaixa- entre altres entitats-, és un homenatge a alguns dels espais més singulars del nostre territori. En la col·lecció d’onze llibres, que es poden aconseguir cada dissabte i diumenge amb el diari Levante-EMV i cada divendres i dissabte amb Informació per només 1 euro, hi ha sucoses històries elaborades a partir d’un monument valencià; una secció explicativa sobre l’espai; un glossari de paraules, i recomanacions de llibres d’autoria valenciana.

Enguany participen en la campanya els escriptors i escriptores Gemma Pasqual i Escrivà, Muriel Villanueva, Xavier Aliaga, María Jesús Bolta, Paco Esteban y Beneito, Mónica Richart, Josep Franco, Lirios Picó, Vicent Brotons, Manel Pitarch i Jovi Seser. Quant a les il·lustracions de les cobertes, han sigut elaborades pels artistes César Sebastián, Sara Bellés, Julia Moscardó, David González, Fran Parreño, Jaume Mora, Marc Bou, Alba López Soler, Mar Silvestre, Ximo Gascon i Adela Marzà. A més, a l’interior dels llibres hi ha onze dibuixos dels monuments que formen part de la col·lecció dissenyats per l’artista valencià Fran Parreño.