Activitat

Peque Creatius

Del 17/04/2020 al 30/05/2020

Fundació Bancaixa llança un cicle de manualitats virtuals per als menuts de casa, amb la intenció d’acompanyar-los en este període de confinament i proposar-los activitats que els ajuden a aprendre mentre juguen.

Durant el mes d’abril i el mes de maig, proposem a través de les nostres xarxes socials una manualitat diferent cada setmana relacionada amb quatre grans artistes: Sorolla, Alfaro, Picasso i Julian Opie.

Creadors que han estat protagonistes de les nostres exposicions i dels nostres tallers didàctics. Són manualitats que es poden fer amb el que es tinga per casa, a prop o disponible en qualsevol supermercat.

Vos demanem que compartiu les vostres creacions en el perfil de Facebook de Fundació Bancaixa i/o en el perfil d’Instagram seguint estos passos:

• Publicar la foto/vídeo amb l’etiqueta #FBpequeCreativos.
  • La publicació ha de tenir caràcter ‘Públic’ perquè puguem veure-la.
  • Etiquetar a la Fundació Bancaixa.

Dijous, 23 d’abril. Proposta d’activitat vinculada a Andreu Alfaro, artista valencià del qual la Fundació Bancaixa va acollir en 2018 una àmplia retrospectiva des de les seues primeres peces escultòriques a la fi dels anys 50 fins a les seues últimes creacions en la transició al segle XXI. La proposta per als xicotets es basa en la relació entre el moviment dels cossos i les matemàtiques, amb un senzill exercici que permetrà, amb materials que es tenen a casa, crear generatrius usant el propi cos com a centre.

Dijous, 30 d’abril. L’activitat s’enfoca en un artista clau en la programació actual de Fundació Bancaixa, Joaquín Sorolla. Inspirades en els diferents viatges que va realitzar Sorolla per a conéixer les regions espanyoles, podeu descarregar en esta fitxa les il·lustracions d’espais i llocs que els xicotets podran acolorir i personalitzar, per a després endevinar de quin lloc es tracta i quins costums són típiques allí, així com situar-les en el mapa.

Dijous, 7 de maig. El protagonista serà Pablo Picasso i el cubisme. Amb retallades de revistes, periòdics o altres materials, es proposa als xavals retallar diferents parts del rostre humà per a configurar el seu propi retrat cubista. Una obra pròpia que també pot realitzar-se amb fotografies dels sers estimats, dels amics o dels qui els més xicotets preferisquen.

Dijous, 14 de maig. La manualitat tindrà com a protagonista a Julian Opie, artista plàstic britànic reconegut internacionalment pel seu estil minimalista i de formes bàsiques, quasi simbòliques, de la figura humana, del qual Fundació Bancaixa va realitzar una exposició monogràfica en 2017. Prenent com a referència els traços del còmic i la tècnica de la línia clara, es proposarà als xicotets reinterpretar retrats dels qui ells vulguen, o del paisatge que més els agrade. Imatges inspiradores que podran remarcar amb retoladors permanents per a desatacar els contorns i crear les seues pròpies vinyetes.

Vídeos