Activitat

Horari

A les 20:30h.

Tarifes

Entrada gratuïta. Aforament limitat.

La Fundació Bancaixa oferirà dilluns que ve 15 de maig, a les 20:30h, el tradicional concert Ronda a la Mare de Déu, que compleix 53 edicions i que compta amb la col·laboració de la Diputació de València i CaixaBank, i el suport de l’Ajuntament de València.

El concert, que estarà presentat per Ximo Rovira, tanca els actes festius en honor a la patrona de València en un any en què té lloc la commemoració del centenari de la Coronació Pontifícia de la Verge dels Desemparats i en el qual a més se celebra el desé aniversari de la nova Fundació Bancaixa.

Per a celebrar tots dos esdeveniments, la Fundació Bancaixa ha preparat una programació especial en la qual, al costat de l’habitual participació de la Banda Simfònica Municipal de València, l’Orfeó Valencià, el Grup de Danses Alimara de la SC El Micalet i el tenor Vicente Ombuena, s’inclourà per primera vegada en la història d’aquest concert una actuació de piano de la mà del valencià José Ramón Martín, que acompanyarà a la soprano Carmen Avivar en un homenatge únic a la Verge dels Desemparats amb àries d’òpera de Verdi i peces de sarsuela.

La Ronda a la Mare de Déu és un acte públic i gratuït.

Centenari de la Coronació de la Verge dels Desemparats

La Ronda a la Mare de Déu tanca els actes festius organitzats en honor a la patrona de València, que enguany tenen lloc en commemoració pel centenari de la Coronació Pontifícia de la Verge dels Desemparats (1923- 2023), un esdeveniment en el qual la Fundació Bancaixa ha participat amb l’organització de l’exposició Salve, Reina del Cel i la Terra, integrada per una trentena de peces entre mantells, escultures, olis, cartells i peces d’orfebreria vinculades a la imatge de la Verge dels Desemparats i, en concret, a l’acte de la seua coronació en 1923.

L’exposició, que es va poder visitar entre desembre de 2022 i març de 2023 i que ha permés contemplar de prop els diferents elements que revisten la imatge original de la Verge, a més de conéixer la història i els detalls de la consolidació de la seua iconografia com a objecte de culte.

La Ronda a la Mare de Déu 2023 ha rebut una subvenció de la Diputació de València per import de 15.000 euros destinada a l’organització dels actes vinculats a la seua celebració.

Fotos

Vídeos