Activitat

Horari

20.30 h

Tarifes

Entrada gratuïta. Aforament limitat.

La Fundació Bancaixa oferirà dilluns que ve 13 de maig el tradicional concert Ronda a la Mare de Déu, que enguany compleix 54 edicions i que compta amb la col·laboració de la Diputació de València, la Vicepresidència primera i Conselleria de Cultura i Esport i CaixaBank, i amb el suport de l’Ajuntament de València.

El programa compta enguany amb la participació de la Banda Simfònica Municipal de València, el Orfeó Valencià, els solistes Vicente Ombuena (tenor), Eduardo Sandoval (tenor), Carmen Avivar (soprano) i Manuel Mas (baríton) i el pianista José Ramón Martín. El repertori inclou peces de música popular i sarsuela del segle XIX i principis del XX de compositors com Gabriel Fauré, Jacinto Guerrero, Tomás Bretón, José Serrano, Ruperto Chapí, Federico Moreno Torroba o Pablo Sorozábal.

En concret, el repertori inclou els temes La flor del taronger, de Miguel Asins Arbó; Cantique de Jean Racine, de Gabriel Fauré; La roca freda del calvari (La Dolorosa) i Cançó veneciana (El carro del sol), de José Serrano;Cançó del sembrador (La Rosa del Safrà), de Jacinto Guerrero; Cobles de la meua terra, de Manuel Palau; Duo de Dolores i Rafael (La Dolorosa), de José Serrano; Duo de Felipe i Mari Pepa (La Revoltosa), de Ruperto Chapí; Seguidilles (La revetla del Colom), de Tomás Bretón; Duo Javier i Carolina (Luisa Fernanda), de Federico Moreno Torroba; i el Duo ‘Fa temps que vinc al taller’ (La del Manoll de Roses), de Pablo Sorozábal.

Més de mig segle de tradició

La primera edició de la Ronda a la Mare de Déu es va celebrar el 13 de maig de 1968, promoguda i organitzada per la Caixa d’Estalvis i Mont de Pietat de València amb motiu del 90 aniversari de la seua fundació.

La Banda Simfònica Municipal de València ha sigut element essencial del concert en totes les edicions. La primera edició la va dirigir el mestre José Ferriz, i li succeirien altres directors de la banda com Joan Garcés, Julio Ribelles, Pablo Sánchez Torrella, Fernando Bonete, Rafael Sanz-Espert, Miguel Rodrigo i l’actual director Cristóbal Soler. El Orfeó Valencià ha sigut protagonista també des de l’inici de la Ronda a la Mare de Déu, al principi amb el nom de Orfeó Navarro Reverter sota la direcció de Jesús Ribera Faig, i des de 1986 sota la direcció de Josep Lluís Valldecabres.

Al llarg d’aquests més de 50 anys s’han pogut escoltar les veus solistes de Felisa Navarro, Santiago Sansaloni, Lambert Climent, María Ribera, Ricardo Gozálbes, Ignacio Giner, Victoria Sousa, Enrique Cubells, Teresa Berganza, Elena de la Mercè, Paloma Chiner, Mª José Martos, Vicente Ombuena i Carmen Avivar.

Fotos