Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa posa en marxa els tallers per a exploradors d’art, una activitat dirigida a xiquets de 6 a 11 anys que es desenvolupa entorn de l’exposició Sorolla. Un jardí per a pintar, organitzada a València per la Fundació Bancaixa, l’Obra Social “la Caixa” i el Museu Sorolla de Madrid. La mostra, que es pot visitar fins a març de 2018, mostra la influència dels jardins andalusos en l’obra de Sorolla i en el propi jardí al que va donar forma en la seua residència a Madrid, a més d’incloure imatges de jardins valencians. Es desenvolupen dos tallers diferents durant els dissabtes dels mesos de novembre a març:

• Taller ‘Experimenta amb els sentits’. Un recorregut d’exploració amb els sentits per l’exposició que servirà als més xicotets per a prendre consciència de les intencions del pintor i de les emocions que intenta transmetre a través de les seues obres. Cada assistent comptarà amb un kit d’explorador que contindrà diferents elements i materials (espills, filtres de color, sobres de pistes…) i que li permetrà investigar, percebre i descobrir els secrets de l’obra del pintor. El taller, de caràcter gratuït, tindrà lloc d’11:30 h a 13 h en les següents dates: dissabte 18 de novembre; dissabte 2 de desembre; i en 2018: el dissabte 13 de gener; dissabte 10 de febrer i dissabte 3 de març.
  • Taller ‘Construeix el teu propi jardí’. Un recorregut fotogràfic pels diversos exemples d’espais d’arquitectura i jardins que van inspirar a Sorolla servirà de base per a donar via lliure a la imaginació. Les diferents perspectives, plantes i recursos per a construir un jardí propi, ajudaran als més xicotets a crear, construir i acolorir el seu propi “jardí pop up”, desenvolupant així el concepte del plànol i les tres dimensions. El taller, de caràcter gratuït, tindrà lloc d’11:30 h a 13 h en les següents dates: dissabte 25 de novembre; dissabte 16 de desembre; i en 2018: el dissabte 27 gener; dissabte 24 de febrer; i dissabte 10 de març.
Per a inscriure’s en el taller cal enviar un correu electrònic a taller@fundacionbancaja.es indicant en l’assumpte ‘Tallers Sorolla’ i el nom del xiquet/a, edat, taller d’interès, nom del pare/mare/tutor i telèfon de contacte. Solament es permet una inscripció per cada modalitat de taller.