Activitat

Suport a persones majors en situació vulnerable a València

Del 27/12/2023 al 31/12/2024

CaixaBank i Fundació Bancaixa impulsen el suport a persones majors en risc d’exclusió social mitjançant el finançament d’un programa de Creu Roja centrat en aquest col·lectiu. La inciativa, dotada amb 120.000 euros aportats per l’entitat financera, s’emmarca en l’acord en matèria d’acció social establit entre CaixaBank i la Fundació Bancaixa i permetrà reforçar l’atenció integral a persones majors de la ciutat de València que es troben en situació d’extrema vulnerabilitat.

El programa de Creu Roja es desplega en quatre districtes de la ciutat de València que concentren entorn d’un 20% de població major de 64 anys: Campanar, Ciutat Vella, Trafalgar i La Saidia. L’acció contempla un enfocament comunitari de col·laboració amb centres socials i centres de salut de les diferents zones i s’implementa mitjançant cinc línies d’actuació que pretenen millorar la qualitat de vida i l’estat de salut general de persones majors que viuen en soledat sense una xarxa de suport pròxima i que no tenen capacitat de desplaçar-se per si mateixes per a la realització de les seues activitats quotidianes.

D’una banda, el projecte promociona l’envelliment saludable mitjançant l’impuls d’hàbits de vida que retarden l’aparició de malalties cròniques o incidisquen de manera negativa en la salut física de les persones majors. Un objectiu que es treballarà mitjançant l’atenció docimiliaria, l’acompanyament i el seguiment de les pautes sanitàries indicades en cada cas.

Al costat d’això, es posa l’accent en l’establiment d’una xarxa social de suport, que posa el focus en la reducció del sentiment de soledat i el asilamiento involuntari. Una línia d’acció a la qual se suma el suport amb ajudes tècniques i recursos humans per a persones majors que romanen tancades a les seues cases per problemes de mobilitat, establint com a prioritaris aquells casos més vulnerables amb persones que acumulen un període de més de sis mesos sense eixir dels seus domicilis per falta de mitjans.

El programa es completa amb l’establiment d’un centre de contacte directe amb les persones beneficiàries que garanteix un seguiment permanent de cadascuna i amb la seua inclusió en el projecte ‘Urban Climate Resilence Program’, que se centra en el reforç d’assistència en situacions d’emergència produïdes per inundacions i onades de calor, cada vegada més freqüents. Aquest projecte, desenvolupat juntament amb la Federació Internacional de Societats Nacionals de la Creu Roja i la Mitja Lluna Roja i Zurich Foundation promou la resiliència de la població davant les incidències climàtiques que posen en risc la salut d la població més envellida.