Activitat

Taller impartit per Julián Barón a Segorbe

Del 23/10/2021 al 02/04/2022
Centre
Sala d’exposicions “Casa Garcerán”
Colón, 23,Segorbe (Castellón)

Fundació Bancaixa ofereix a Segorbe un taller de fotografia que té com a objectiu donar a conéixer a professionals i aficionats d’aquesta disciplina les eines i coneixements necessaris per al seu desenvolupament com a fotògrafs a través de la creació i desenvolupament d’un projecte fotogràfic personal. L’activitat, que serà impartida per Julián Barón, és gratuïta i tindrà lloc els dissabtes 23 i 30 d’octubre; 4, 11 i 18 de desembre; el 8, 15, 22 i 29 de gener, el 12 de febrer, el 12 i 26 de març, i el 2 d’abril. Les persones interessades a inscriure’s al taller han d’enviar un correu electrònic a segorbe@fundacionbancaja.es.

Durant les diferents sessions s’abordaran aspectes com descobrir la motivació personal i desenvolupar estratègies creatives, i conceptualitzar, construir i donar visibilitat a les idees mitjançant l’objectiu fotogràfic. Per a això, es revisaran les diferents fases que conformen un projecte fotogràfic: la concepció de la idea, la presa fotogràfica, l’edició, la gestió de l’arxiu, la forma de presentació i els canals més apropiats per a donar-li visibilitat. A més, s’analitzaran treballs representatius de diferents fotògrafs per a desenvolupar una lectura crítica del treball propi. Finalitzat el taller, es realitzarà una revista impresa amb el resultat de tots els participants del taller.

Julián Barón (Castelló de la Plana, 1978) es va formar en Enginyeria Industrial fins que va deixar el seu treball per a integrar-se en el col·lectiu de fotografia Blank Paper de Madrid. Del 2008 al 2015 va dirigir i va ser docent en Blank Paper Escola En línia, València i Castelló. Entre els seus treballs cal destacar C.E.N.S.O.R.A., el seu primer llibre publicat en 2011; esment d’honor en el First PhotoBook Award; Paris Photo-Aperture Foundation; i Magnum Photography Award 2016, en la categoria Open Sèries. També ha sigut nominat per Fannie Escoulen per al Discovery Prize-Rencontres de Arles 2015, on va presentar la instal·lació Visual regemega. El seu treball s’ha exhibit en el Centre d’Art Pompidou-Metz, en el Netherlands Fotomuseum, al Get It Louder Pequín, en el ChangJiang Biennale, Chongqing (la Xina) i en Arts Santa Mónica i CCCB de Barcelona, entre altres. En 2018 va presentar la mostra Règim Desborde, comissariada per Jorge Villacorta, a la Sala Luis Miró Quesada Garland de Lima (el Perú). En 2019, la Fundació Max Aub publica el fotolibro El laberint màgic, recent assaig visual que parteix de recreacions històriques de batalles de la Guerra Civil Espanyola en l’actualitat. En els últims anys, Julián Barón s’ha involucrat en els projectes Horizon, imagenred.org, Contrataller, THE CAGE, Carpetes, Ser llibre, entre altres.