Activitat

Taller per a majors: Sorolla a través de la llum

Del 25/01/2024 al 29/02/2024

La Fundació Bancaixa, en col·laboració amb CaixaBank, acosta l’art de Joaquín Sorolla a les persones majors amb el seu programa de tallers en residències, una iniciativa que porta a centres de persones majors el contacte amb la cultura i facilita el seu accés al contingut expositiu de la Fundació Bancaixa, ja que en moltes ocasions és un col·lectiu amb dificultats de mobilitat o desplaçament.

El taller està vinculat a l’exposició Sorolla a través de la llum, organitzada en coproducció amb Light Art Exhibitions, el Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla i amb la col·laboració de la Generalitat Valenciana. L’exposició revisa el llegat de Sorolla des d’una de les particularitats essencials de la seua pintura: el seu mestratge en la plasmació pictòrica de la llum. El recorregut per la sala permet acostar-se a les temàtiques essencials de la seua trajectòria i ofereix una proposta innovadora en la qual l’obra original de Joaquín Sorolla es complementa amb l’experiència d’una sala sensorial i una altra de realitat virtual.

Durant l’activitat en les residències es projectaran imatges de creacions de l’artista valencià que s’acompanyaran d’una introducció a l’obra i la vida de Sorolla. Després, els participants treballen en una de les seues obres més representatives: El balandrito, de 1909. Una peça que conjumina temes essencials per a treballar amb el col·lectiu de persones majors com són la infància, el joc, els records i la mar. Utilitzant una plantilla en la qual apareix el contorn de l’obra de Sorolla a mode d’esbós, els participants treballen en ella amb una guia de colors associats a números per a completar l’obra final, que van descobrint a mesura que es va pintant. Les obres de cada participant passen a formar part després d’una exposició col·lectiva en cadascun dels centres.

A més de conéixer l’obra i biografia de Sorolla, les persones majors de cada residència o centre de dia aprofiten el taller per a recrear les seues vivències, compartir experiències i establir vincles emocionals i socials, aportant-los un efecte molt positiu en el seu dia a dia.

Les reserves per a participar en aquests tallers d’art, que són gratuïts, es poden realitzar a través del telèfon 657509142 i en el mail mediacion.mayores@fundacionbancaja.es.

Fotos