Activitat

Taller sense barreres. Joan Genovés

Del 31/01/2023 al 16/04/2023

La Fundació Bancaixa, en col·laboració amb CaixaBank, acosta l’art de Joan Genovés a diferents col·lectius mitjançant les seues propostes didàctiques. El taller sense barreres posa en contacte a escolars de diferents etapes educatives amb grups de persones en risc d’exclusió social i col·lectius amb diversitat funcional. La iniciativa permet als participants conéixer la trajectòria i la tècnica del pintor i, d’altra banda, potenciar aspectes com el treball en equip, la creativitat o la sensibilització.

De manera prèvia al taller, monitors amb diversitat funcional del CO Luz Verde realitzen una sessió inicial en els centres escolars participants per a preparar el treball pràctic i, quan acudeixen al taller, comparteixen aqueixa experiència amb col·lectius i grups de centres socials, generant així una experiència col·lectiva que busca obrir vies de transformació social mitjançant l’acció cultural. Durant l’activitat, el col·lectiu de persones amb diversitat funcional s’integra com a alumnat i també com a guia del procés, generant així un espai d’inclusió real i de transformació social a través de la cultura.

El treball dels participants en el taller es basa en l’obra inacabada en la qual estava treballant Genovés abans de la seua mort en 2020. Inspirats per aqueixa peça i guiats per un equip del qual formen part persones amb diversitat del Centre Ocupacional Llum Verda, s’utilitzen senzills materials com a retoladors negres i pasta moldeadora perquè cada participant realitze la seua versió personal de l’obra de Genovés, protagonitzada per una multitud de personatges anònims.

El taller s’acompanya d’una visita sensorial, guiats per l’equip de mediació de la Fundació Bancaixa a l’exposició Joan Genovés, una de les retrospectives més completa i important que s’ha realitzat fins a la data de l’artista valencià amb una revisió de la seua obra al llarg de sis dècades des dels anys 60 fins a la seua defunció al maig de 2020.

L’activitat és gratuïta i es pot realitzar tant en castellà com en valencià. Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleressociales@fundacionbancaja.es o trucant al telèfon 963 813 993.

Fotos