Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa ofereix de febrer a juny de 2017 un nou taller didàctic gratuït per a escolars vinculat en aquesta ocasió a l’exposició de Julian Opie, que es podrà visitar en el Centre Cultural Bancaixa de València fins al pròxim 25 de juny. Aquesta mostra gira entorn de l’artista britànic Julian Opie, reconegut internacionalment pel seu estil minimalista i de formes bàsiques, quasi simbòliques, de la figura humana. El projecte realitza una completa retrospectiva del treball dels últims quinze anys de Opie amb una selecció d’obres procedents de diferents col·leccions institucionals i privades, que se sumaran a les obres de Fundació Bancaixa.

L’activitat és totalment gratuïta i està dirigida a cursos d’infantil, primària i secundària. Té una durada d’una hora i mitja i es realitza de dilluns a dijous en dues sessions, una a les 10h. i una altra a les 11:30h. L’activitat té dos blocs: en primer lloc, es realitza una visita dialogada i contextualitzada a l’exposició que té com a objectiu fomentar el pensament crític i entendre com s’organitza un projecte expositiu. Els alumnes deixen de ser participants passius i mitjançant una sèrie d’entretingudes i amenes dinàmiques es converteixen en subjectes actius i necessaris per a l’argumentació del discurs expositiu. A més, aprenen els passos i figures necessàries en l’organització, disseny i muntatge d’una exposició. A continuació, es realitza un taller participatiu i integrador la metodologia del qual es vincula al currículum escolar. Els alumnes realitzen les seues pròpies creacions mentre reflexionen i treballen conceptes com la història del retrat, la intel·ligència emocional, el moviment visual o les noves tecnologies.

Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleresescolares@fundacionbancaja.es o cridant al telèfon 695 591 428.