Activitat

Tallers didàctics Senyals d’identitat. Ximo Amigó

Del 08/05/2023 al 06/06/2023

La Comissió Delegada de la Fundació Bancaixa a Sagunt ofereix, dins del seu programa de mediació cultural i artística, un taller didàctic per a escolars vinculat a l’exposició Senyals d’identitat. Ximo Amigó, que inclou una selecció de les últimes creacions del pintor valencià, reconegut artista amb una singular aportació a l’art contemporani de la Comunitat Valenciana.

L’activitat és gratuïta i es dirigeix a xiquets i xiquetes d’entre 7 i 12 anys de la comarca del Camp de Morvedre de diferents etapes educatives, amb l’objectiu d’acostar-los de manera lúdica i amena l’art i la cultura.

La dinàmica del taller es basa en una metodologia integradora que desperta la motivació i la curiositat amb dues activitats. D’una banda, els escolars realitzaran una visita dialogada a l’exposició, on podran veure i comentar les obres de l’artista, que en aquesta exposició se centren en l’art plàstic sobre senyals de trànsit amb un recorregut per les seues formes simples, rotundes, bàsiques i perfectes, com el quadrat, el cercle i el triangle.

L’altra part de l’activitat es desenvolupa a la sala del taller i allí els participants crearan i dissenyaran xapes a partir de senyals de trànsit. Un element molt lligat a la cultura pop que els permetrà reforçar els coneixements adquirits en sala, vincular-los al seu univers visual i potenciar aspectes clau del desenvolupament educatiu i social com la creativitat, el treball en equip i el diàleg.

Amb màquines encunyadores, retallades de revistes per a fer collage, segells urbans, retoladors i una màquina de xapes, cada participant crearà el seu propi disseny únic i personalitzat que després podrà emportar-se a casa.

El taller tindrà lloc els dilluns i dimarts des del 8 de maig fins al 6 de juny a les 9.30 h i a les 11:15 h, a la Sala d’Exposicions Glorieta (Plaza Cronista Chabret, 6, Sagunt). La informació detallada sobre horaris i la gestió de reserves es realitza a través del correu electrònic capella.pallares@fundacionbancaja.es.