Activitat

Tallers per a majors: Antonio Saura

Del 23/10/2023 al 25/01/2024

La Fundació Bancaixa, en col·laboració amb CaixaBank, acosta l’art d’Antonio Saura a les persones majors amb el seu programa de tallers en residències, una iniciativa que porta a centres de persones majors el contacte amb la cultura i facilita el seu accés al contingut expositiu de la Fundació Bancaixa, ja que en moltes ocasions és un col·lectiu amb dificultats de mobilitat o desplaçament.

El taller està vinculat a l’exposició Antonio Saura. Essencial, una gran mostra retrospectiva d’Antonio Saura (Osca, 1930 – Conca, 1998) que ofereix un complet recorregut per la seua trajectòria al llarg de sis dècades i pels universos temàtics que van donar forma a la seua reconeguda iconografia artística. La mostra, que es pot visitar a les sales de la Fundació Bancaixa fins al 28 de gener, aprofundeix en el llegat de l’artista a través d’un conjunt de 87 obres amb la presència de pintures, dibuixos i obra gràfica, datats entre 1948 i 1997, que es presenten acompanyats d’alguns dels seus escrits en els quals revela nombroses claus de la seua pintura i que es converteixen en un element indispensable per a la interpretació d’un artista que va defensar la complementarietat entre l’art de pintar i l’art d’escriure.

Durant l’activitat en les residències es projectaran imatges de l’obra de l’artista que acompanyaran una proposta centrada en la tècnica del Grattage, desenvolupada per Saura i basada en el seu interés pel seu estil gestual, orgànic, acolorit i abstracte. Esta tècnica, utilitzada en l’art surrealista, consisteix a desprendre la pintura del llenç mitjançant raspats creant una textura especial amb efecte de relleu o tercera dimensió. Els majors començaran la seua obra individual, que després passarà a formar part d’una gran obra col·lectiva en cada centre.

A més de conéixer l’obra i biografia d’Antonio Saura, les persones majors de cada residència o centre de dia aprofiten el taller per a recrear les seues vivències, compartir experiències i establir vincles emocionals i socials, aportant-los un efecte molt positiu en el seu dia a dia.

Les reserves per a participar en estos tallers d’art, que són gratuïts, es poden realitzar a través del telèfon 657509142 i en el mail mediacion.mayores@fundacionbancaja.es.

Fotos

Vídeos