Activitat

Del 22/03/2023 al 16/04/2023
Tarifes

Activitat Gratuïta

La Fundació Bancaixa, en col·laboració amb CaixaBank, acosta l’art de Joan Genovés a les persones majors amb el seu programa de tallers en residències, una iniciativa que porta a centres de persones majors el contacte amb la cultura i facilita el seu accés al contingut expositiu de la Fundació Bancaixa, ja que en moltes ocasions és un col·lectiu amb dificultats de mobilitat o desplaçament.

El taller està vinculat a l’exposició Joan Genovés, una de les retrospectives més completa i important que s’ha realitzat fins a la data de l’artista valencià amb una revisió de la seua obra al llarg de sis dècades des dels anys 60 fins a la seua defunció al maig de 2020. La mostra, que es pot visitar a les sales de la Fundació Bancaixa fins al 16 d’abril, aprofundeix en el llegat de l’artista, que va exercir d’hemeroteca viva d’alguns dels esdeveniments més importants del segle XX, especialment de la guerra durant la seua infància i la postguerra durant l’edat adulta.

L’obra de Genovés, i el seu valor com a crònica gràfica d’una època, és precisament el punt de partida del taller, ja que el col·lectiu de persones majors és coetani a Genovés i comparteix moltes de les vivències que també va experimentar l’artista. Inspirats pels conceptes de memòria, crònica, record i hemeroteca, en cada centre s’aborda el taller des de les experiències pròpies dels assistents, creant a partir de records individuals un record col·lectiu i compartit.

A més de conéixer l’obra i biografia de Genovés, les persones majors de cada residència o centre de dia treballen en el material aportat pels monitors amb records, creacions i materials, als quals poden sumar els que ells conserven de la seua infància o joventut, com a fotografies, cartes, retallades, objectes… Després de posar-los en comú, dialogar sobre ells i generar un ambient de comunitat i convivència, creen un mural a manera de collage i un quadern d’artista, en el qual s’inclouen les creacions individuals dels membres de cada residència.

Les reserves per a participar en aquests tallers d’art, que són gratuïts, es poden realitzar a través del telèfon 657509142 i en el mail mediacion.mayores@fundacionbancaja.es.

Fotos