Activitat

Visites comentades exposició ‘Sorolla en negre’

Del 05/05/2023 al 10/09/2023
Horari

Públic general

Duració: 50 minuts.

Assistència mínima de 6 persones per sessió per a la realització de l'activitat.

Preu: 5 € + Entrada exposició.

Grups escolars i socials

Duració: 50 minuts.

Sessions: dimarts: 10 h, 11 h, 12 h, 17 h, 18 h i 19 h / dimecres: 10 h, 11 h i 12 h.

Aforament màxim 25 persones.

Col·lectius: IES, Batxiller, Universitats Populars i entitats socials relacionades amb col·lectius en risc d'exclusió social.

Les reserves se sol·liciten i gestionen mitjançant el correu electrònic visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

L’exposició Sorolla en negre, realitzada amb la col·laboració del Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla, mostra per primera vegada a València una nova lectura de l’obra de Sorolla centrada en la importància del color negre en la paleta de l’artista valencià, reconegut per la seua plasmació pictòrica de la llum i el color.

La mostra, comissariada per Carlos Reyero, revela la presència notòria del negre en la pintura de Sorolla durant tota la seua carrera. Reuneix un centenar d’obres de Sorolla, de les quals part es van exhibir en el Museu Sorolla a Madrid en 2022, presentant-se ara a València de forma ampliada amb obres que s’exposen per primera vegada al públic en aquesta exposició i moltes d’elles exhibint-se per primera vegada a València.

Sorolla en negre forma part del programa oficial de la commemoració en 2023 del centenari de la defunció de Joaquín Sorolla, i amb aquesta exposició la Fundació Bancaixa inicia la seua programació en el marc de l’Any Sorolla, declarat Esdeveniment d’Excepcional Interés Públic, i l’any en el qual té lloc també la celebració del desé aniversari de la nova Fundació Bancaixa.

La Fundació Bancaixa ofereix l’oportunitat de descobrir aquesta exposició amb detall a través del seu servei de visites comentades. Acompanyats pel guia, els visitants recorren pas a pas les obres en un recorregut que s’inicia amb els concordes cromàtics de negres i grisos en retrats que doten a la seua pintura d’una personalitat particular, i continua amb el simbolisme i el significat cultural del color negre que impregna l’època i l’obra del pintor naturalista. En el recorregut expositiu s’analitza el nou ús del negre, que pren forma en el segle XIX com a creador de contrastos radicals i potenciador d’altres colors. La mostra finalitza amb les monocromías, escenes embolicades en tons grisencs o blavosos, que lluny de suposar una menor complexitat, impliquen un singular exercici de virtuosisme tècnic.

Fotos