Arranca el muntatge del Betlem Bancaixa a la Plaça del Congrés Eucarístic d’Elx

El Betlem Bancaixa comença ja a prendre forma a la Plaça del Congrés Eucarístic d’Elx, que aquest Nadal acollirà la monumental recreació del Naixement de Jesús, mostrada per Bancaixa des de 1996 en diverses capitals espanyoles. El passat 5 de novembre van arribar els primers tràilers a la plaça elxana, on acaben de començar les tasques de muntatge. Quasi una trentena d’experts participen ja en els diferents treballs que implica el muntatge del Betlem Bancaixa per a fer possible l’obertura al públic el pròxim 28 de novembre.

Per al trasllat de les peces que integren el Betlem Bancaixa, amb una superfície de 975 metres quadrats, són necessaris un total de 20 tràilers, que transporten tant els elements de l’estructura com les 1.200 figures que formen l’escena nadalenca. De la dimensió d’aquesta recreació dels primers dies de vida de Jesús deixen constància els materials utilitzats en la seua construcció: 6.000 kg d’escaiola, 1.000 kg d’espart, 90.000 watts de llum i so, 3.000 kg de fibra de vidre, 300 kg de pintura, 300 focus per a il·luminació, 6 quilòmetres de cable elèctric, 200 kg de claus i 175 kg de cola.

El Betlem Bancaixa, una iniciativa de l’Obra Social de Bancaixa que s’exposa enguany amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Elx, transporta l’espectador per un recorregut cronològic que engloba l’Anunciació a Natzaret, el Naixement de Jesús a Betlem, l’Adoració dels Reis d’Orient i els pastors i, la Fugida a Egipte davant de l’assetjament d’Herodes.

Al llarg de les 13 edicions, el viatge del Betlem Bancaixa ha portat el missatge nadalenc a més d’1,1 milions de persones. La característica itinerant del Betlem Bancaixa ha permés a l’Obra Social de la caixa portar el missatge nadalenc a les ciutats de València, Alacant, Sogorb, Madrid, Barcelona, Castelló, Palma de Mallorca, Albacete, Canàries, Sevilla, Tarragona i, ara Elx.

Premsa Fundació Bancaixa