Bancaixa atorga els premis del XIII Salò fotogràfic “Ciudad de Segorbe”

Bancaixa ha concedit els premis del XIII Saló Fotogràfic “Ciutat de Segorbe”, que convoca amb la col·laboració de l’Ajuntament, i que s’ha consolidat com un referent en l’àmbit nacional per als professionals i aficionats a la fotografia.

Els guanyadors d’esta edició han sigut els següents:

· Secció de tema lliure:

Primer premi, dotat amb 900 €, per a Antonio Benítez Barrios, de Sevilla, per l’obra “Cabo de Gata”.

Segon premi, de 600 €, per a Jesús Jaime Mota, de Mijas (Barcelona), per l’obra “Eth”.

Tercer premi, de 450 €, per a José Ramón Luna de l’Ossa, de Tarancón (Conca), per l’obra “Mi viejo columpio”.

· En la secció dedicada a temes de caràcter comarcal, les bases estableixen un premi de 450 €, que el jurat ha concedit a l’obra Foto II de Ramón Abad Riquelme, de Segorbe.

A la present convocatòria s’han presentat més de 650 obres en les dues especialitats, lliure i comarcal. En la primera s’han presentat 535 fotografies de 133 autors i en la comarcal 129 obres, de 43 fotògrafs.

El jurat del XIII Saló Fotogràfic “Ciutat de Segorbe”, ha estat format per José Vicente Torres Escrig, president de la Comissió Delegada de Segorbe, Jordi Císcar Soler, Juan García Rosell i Juan Higueras, fotògrafs, Francisco José Tortajada, de l’Ajuntament de Segorbe, i Vicente Górriz, Vicente Hervás i María Teresa Montañana, de la Comissió Delegada.

Els millors treballs seran exposats des del dia 5 de juny fins al dia 6 de juliol , en la sala d’exposicions de la Casa Garcerán a Segorbe.

La vinculació de Bancaixa amb el panorama artístic se sustenta en pilars tan importants com l’aposta pels nous valors, el suport a les figures consagrades i la divulgació dels diferents llenguatges artístics.

En este sentit, l’Obra Social Bancaixa desenvolupa una important labor divulgativa per mitjà de nombroses exposicions que organitza. Així mateix, anima a la participació en el món cultural i artístic amb convocatòries com la del Saló Fotogràfic de Segorbe.

El pressupost de l’Obra Social de Bancaixa per a 2008 supera els 85 milions d’euros, la xifra més alta destinada en la història per l’entitat financera, i suposa un 13,8% més en relació al pressupost de l’any anterior. Esta quantitat es distribuirà en tres línies d’acció fonamentals: Joves, Cultura i Desenvolupament Social.