Bancaixa cedeix al Museu del Prado l’obra “Trista herència” per a l’exposició “Joaquim Sorolla (1863-1923)”

El president de Bancaixa, José Luís Olivas, i el director del Museu del Prado, Miguel Zugaza, han signat un conveni de col·laboració pel qual l’Entitat cedirà temporalment al museu l’obra “Trista herència”, que formarà part de l’exposició “Joaquim Sorolla (1863-1923)”, i que es podrà veure l’estiu que ve.

“Trista herència”, amb la qual Sorolla va guanyar el Grand Prix en l’Exposició Universal de París de 1900 i la Medalla d’Honor en l’Exposició Nacional de Belles Arts de Madrid de 1901, serà una de les més de cent pintures que conformaran l’exposició antològica de Sorolla al Museu del Prado. La mostra se centrarà en els catorze panells de la seua Visió d’Espanya que va pintar per a la Hispanic Society of America i que la Caixa va portar a Espanya el 2007.

El patrimoni artístic de Bancaixa té més de 5.000 obres de les èpoques i les disciplines més variades. La col·lecció de pintura, en què destaca l’obra de Sorolla, està composta per treballs que comprenen des del segle XV fins a l’actualitat. De Sorolla, l’Entitat té 15 obres, en què es pot admirar el traç solt i la lluminositat dels seus treballs. Entre aquestes obres, hi ha també l’esbós que Sorolla va fer de “Trista herència”.

“Joaquim Sorolla (1863-1923)”

L’exposició “Joaquim Sorolla (1863-1923)” oferirà al públic l’oportunitat extraordinària de contemplar juntes més d’un centenar de pintures de Sorolla des de final de maig fins al començament de setembre de l’any 2009. En l’exposició s’exhibirà una selecció de noranta teles, que suposen el recorregut més ambiciós que s’ha traçat fins ara sobre el millor de la producció de l’artista i que inclourà totes les obres mestres de Sorolla i les que més fama li van donar, procedents de museus i col·leccions d’arreu del món; per aquest motiu, aquesta mostra tindrà un caràcter rigorosament excepcional i irrepetible. A aquesta selecció s’incorporarà l’enlluernador conjunt de catorze panells monumentals de Visió d’Espanya, pintats per Sorolla per a la Hispanic Society of America de Nova York, des d’on han viatjat per primera vegada en la història, gràcies a l’acord de Bancaixa amb la Hispanic, per a exhibir-se a Espanya i que constitueixen el projecte decoratiu més fastuós de la fecundíssima carrera d’aquest mestre, a més del vertader epíleg i la síntesi de tota la seua producció.

Premsa Fundació Bancaixa