Bancaixa cedeix un mural de l’artista Joaquim Michavila al Centre d’Investigació Príncipe Felipe

La directora general d’Ordenació, Avaluació i Investigació de la Conselleria de Sanitat, Pilar Viedma, i el secretari de la Fundació Bancaixa, Ángel Villanueva, han formalitzat este matí l’acord de cessió d’un relleu mural d’acer inoxidable de l’artista valencià Joaquim Michavila Asensi. El mural ha estat cedit per part de la Fundació Bancaixa al Centre d’Investigació Príncipe Felipe, i ubicat a la paret principal del hall del CIPF, una de les seues zones comunes. Amb el títol de “Composició d’Activitats Científiques”, esta obra d’art amb mesures de 234×379 cm contempla distints motius al·legòrics del treball científic al camp de la biologia.

L’obra es va realitzar per encàrrec directament al propi artista el 1972, i en l’origen estava ubicada a l’Institut d’Investigacions Citològiques, entitat que pertanyia a Bancaixa i que tenia la seu al carrer d’Amadeu de Savoia, núm. 4 de València. El seu autor, Joaquim Michavila Asensi, va rebre en 2001 la Distinció de la Generalitat al Mèrit Cultural. Els últims mesos s’han realitzat treballs per a la conservació i restauració del mural, i per al muntatge a la nova ubicació. Esta labor ha estat dirigida i supervisada per Vicente Ripollés, restaurador del patrimoni artístic de Bancaixa.