Bancaixa col·labora en la campanya “Llegir en Valencià” per tercer any consecutiu

A fi de continuar promovent la lectura i el valencià, Bancaixa col·labora per tercer any consecutiu en la campanya «Llegir en valencià, per a conèixer-nos», que es presenta aquesta vesprada en la Casa de la Cultura d’Alzira.

Enguany la campanya se centrarà en el descobriment de les característiques històriques, culturals i socials que configuren el poble valencià. En aquest sentit, s’ha editat una col·lecció de tretze llibres que tracta temes com les festes, la música, la cuina, els jocs, l’art, la literatura i la llengua, entre altres, en clau valenciana.

Els llibres estan dirigits a adults i joves, però també als nouvinguts interessats a conèixer les característiques del poble valencià que els ha acollit. Esta campanya pretén consolidar la validesa del valencià com a llengua per a tractar temes socials, històrics i antropològics i no només com a llengua literària.

La campanya s’inicia el dissabte, 14 de juny, amb el repartiment gratuït del primer llibre i de la primera fitxa.

La campanya compta amb el suport de 42 institucions, a més d’altres 17 col·lectius de la societat valenciana (partits polítics, mancomunitats, col·lectius socials i econòmics, federacions empresarials, esportives i universitats) que també han volgut sumar-se en esta tercera edició. L’objectiu de tots els col·laboradors és millorar l’índex de lectura en el nostre territori i promocionar l’elecció del valencià com a opció per a la lectura.

Bancaixa, que dóna suport a esta activitat des de l’inici, destina part del seu esforç i treball a conservar i cuidar el patrimoni lingüístic de tots els valencians mitjançant iniciatives com esta.

Durant 2008 Bancaixa destinarà a la seua Obra Social el major pressupost de la seua història. La dotació per al 2008 arriba als 83 milions d’euros el que suposa un increment del 15% sobre el de l’any passat i situa l’entitat financera entre les que més fons dediquen a l’Obra Social.