Bancaixa concedeix ajudes als projectes socials de 517 associacions de tot Espanya

Bancaixa ha resolt la seua Convocatòria d’Ajudes a Entitats d’Interés Públic i Social 2011 i la 9a Convocatòria de la Targeta Bancaixa ONG Voluntariat. A través d’aquests dos programes, l’Obra Social de Bancaixa ha concedit 3 milions d’euros a 517 associacions de tot Espanya per a donar suport als projectes socials amb els quals s’han presentat a les convocatòries.

En concret, la Convocatòria d’Ajudes a Interés Públic i Social 2011 ha concedit 2,4 milions d’euros a 446 associacions que desenvolupen els seus projectes en tres àrees: els majors o persones amb malalties lligades a l’envelliment; les persones amb discapacitat o en situació de dependència per malaltia; i aquelles en situacions de risc d’exclusió social.

A aquesta convocatòria s’han presentat 1.898 sol·licituds de tot Espanya. El col·lectiu de persones amb discapacitat és el que disposa de més nombre d’ajudes concedides, amb un 60% de beneficiaris directes, seguit de les persones en risc d’exclusió social, amb un 24%, i les persones majors, que representen un 16% d’aquestes ajudes.

L’Obra Social de Bancaixa ha resolt també la 9a Convocatòria d’Ajudes Targeta Bancaixa ONG Voluntariat, que ha permés destinar 658.678 euros a projectes socials de 71 ONG. Aquest import procedeix de les compres que els clients de Bancaixa van fer el 2009 amb la targeta ONG Voluntariat com a mitjà de pagament i dels beneficis del qual l’Entitat destina el 50% a programes socials d’associacions.

Aquesta convocatòria destina el seu suport a projectes que desenvolupen iniciatives d’inserció sociolaboral, sanitàries, culturals, educatives i alimentàries, a més de projectes dirigits als col·lectius més febles, ja que les propostes premiades per Bancaixa es desenvolupen en països com Perú, Paraguai, El Salvador, Nicaragua, Equador, Hondures, Colòmbia, Camerun, Senegal, República Democràtica del Congo, Uganda, Haití, Angola, Tanzània o Israel.

A aquesta convocatòria Targeta Bancaixa ONG Voluntariat s’han presentat projectes de 209 associacions de tot Espanya. Els projectes centrats en el camp de la cooperació disposen del major nombre d’ajudes concedides, amb un 60% de beneficiaris directes, seguit dels projectes que es desenvolupen en l’àmbit de la immigració, amb un 37%, i aquells que treballen en l’àrea del codesenvolupament, que representen un 3% d’aquestes ajudes.

Aquestes dues convocatòries de l’Obra Social de Bancaixa repercuteixen directament en més de 440.000 persones, mentre que els beneficiaris indirectes sumen més de 2,4 milions. En els últims sis anys, aquests programes d’ajudes han destinat més de 14,6 milions d’euros a donar suport a prop de 3.000 projectes desenvolupats per associacions d’acció social.

En els pròxims dies tindran lloc els actes de lliurament de les ajudes a les diferents associacions que han rebut el suport d’aquestes convocatòries de l’Obra Social de Bancaixa. Demà dimarts, 21 de juny, se celebrarà al museu Es Baluard de Palma de Mallorca el primer acte de lliurament a les 40 associacions de les Illes Balears, que han rebut l’ajuda d’aquests programes.