Bancaixa concedeix ajudes per a projectes d’acció social a 15 associacions de Balears

La Fundació Bancaixa ha celebrat hui a Palma l’acte d’entrega dels diplomes acreditatius de les ajudes concedides en la seua Convocatòria d’Ajudes a Associacions d’Interés Públic i Social 2009. Este acte, que ha tingut lloc al Museu Es Baluard, ha reunit representants de les associacions premiades a Balears. Són 15 associacions amb altres tants projectes socials a les quals la Fundació Bancaixa ha concedit 67.500 euros per portar endavant les seues iniciatives solidàries.

Les ajudes s’han distribuït en distintes àrees de treball: des d’associacions que actuen en l’àmbit de les persones majors, fins a les quals dirigeixen el seu treball a persones amb discapacitat psíquica, física, sensorial o orgànica o amb malalties que provoquen dependència; passant per associacions que intervenen en situacions de risc d’exclusió social per a les persones.

A la Convocatòria d’Ajudes a Associacions d’Interés Públic i Social 2009 s’han presentat 1.851 projectes en tot Espanya amb un augment del 34% respecte a 2008. Finalment, han sigut 600 les associacions premiades per Bancaixa amb la concessió d’ajudes per un import global de 2,5 milions d’euros.

A l’acte de hui a Palma, seguiran les entregues dels diplomes acreditatius de les ajudes a les associacions premiades a Santander (dia 17), Alacant (21) i València (23). Fins ara s’han entregat les ajudes a les associacions d’Andalusia i Extremadura, Madrid, Múrcia, Albacete i Barcelona.

A continuació s’adjunta el llistat de les 15 associacions premiades a les Balears:

ASSOCIACIONS PREMIADES

ABDEM – Associació Balear D’esclerosi Múltiple

ADAMOB – Associació d’Ajuda al Malalt Oncològic de Balears

AFAM – Asociación de Familiares de Enfermos de Alzheimer de Mallorca

APFEM – Asociación Pitiusa de Familiares de Personas con Enfermedad Mental

ASNIMO – Asociación Síndrome de Down de Baleares

ASPANOB – Associació de Pares de Nins amb Càncer de Balears

ASPAS – Asociación de Padres de Personas con Discapacidad Auditiva

Caritas Diocesana de Ibiza y Formentera

Centro Ocupacional Isla

Centro Ocupacional La Purísima