Bancaixa concedeix ajudes per a projectes d’acció social a 19 associacions de Múrcia

La Fundació Bancaixa ha celebrat hui a Múrcia l’acte de lliurament dels diplomes acreditatius de les ajudes concedides en la Convocatòria d’Ajudes a associacions d’Interés Públic i Social 2009. Aquest acte, que ha tingut lloc a l’Hemicicle de la Facultat de Lletres de la Universitat de Múrcia, ha reunit representants de les associacions premiades a Múrcia. Són 19 associacions amb nombrosos projectes socials a les quals la Fundació Bancaixa ha concedit 100.000 euros per a dur avant les seues iniciatives solidàries.

Les ajudes s’han distribuït en diverses àrees de treball: des d’associacions que actuen en l’àmbit de les persones majors, fins a les que adrecen el seu treball a persones amb discapacitat psíquica, física, sensorial o orgànica, o amb malalties que provoquen dependència; com també associacions que intervenen en situacions de risc d’exclusió social per a les persones.

A la Convocatòria d’Ajudes a associacions d’Interés Públic i Social 2009 s’han presentat 1.851 projectes en tot Espanya amb un augment del 34% respecte del 2008. Finalment, han sigut 600 les associacions premiades per Bancaixa amb la concessió d’ajudes per un import global de 2,5 milions d’euros.

A l’acte de hui a Múrcia, seguiran els lliuraments dels diplomes acreditatius de les ajudes a les associacions premiades a Palma de Mallorca (14 de juliol), Santander (17), Alacant (21) i València (23). Fins ara s’han lliurat les ajudes a les associacions d’Andalusia, Extremadura, Madrid, Barcelona i Castella-la Manxa.

A continuació s’adjunta el llistat de les 19 associacions premiades a Múrcia:

ASSOCIACIONS PREMIADES

AFAES – Asociación de Familias y Personas con Enfermedad Mental

AFEMTO – Asociación de Familiares y Personas con Enfermedad Mental de Totana y Aledo

AFESMO – Asociación de Familiares y Personas con Enfermedad Mental de Molina de Segura

APANDIS – Asociación de Padres con Hijos con Discapacidad Intelectual de la Comarca de Lorca

APICES – Asociación Para la Integración Comunitaria de Enfermos Psíquicos de Cartagena y Comarca

ASLEP – Asociación Lorquina de Enfermos de Parkinson

Asociación Columbares

Asociación Nacional para Problemas de Crecimiento CRECER

Asociación Pupa Clown Payasos de Hospital

ASOFEM – Asociación de Familiares de Enfermos Mentales de Lorca y Comarca