Bancaixa concedeix ajudes per a projectes soci-assistencials a Alacant i Albacete

Bancaixa, d’acord amb la seua trajectòria de suport als servicis i accions socials, ha repartit hui, en un acte celebrat al Centre Cultural Bancaixa d’Alacant, els premis als projectes guanyadors del “Concurs d’Ajudes a associacions d’Interés Públic i Social 2007”, de les províncies d’Alacant i Albacete.

A la Comunitat Valenciana han sigut seleccionades 160 associacions, de les quals 29 pertanyen a la província d’Alacant, i a Castella-La Manxa són 14 les associacions premiades, de les quals 9 pertanyen a la província d’Albacete.

Les dotacions s’han distribuït en distintes àrees de treball: persones amb discapacitat física, psíquica i sensorial, drogodependències, joventut, menors i família, marginació, minories ètniques, dona, persones majors i accions de conservació del patrimoni cultural.

En la present edició del concurs, en la qual s’ha incrementat el nombre d’associacions premiades i la dotació del premi, va haver d’ampliar-se el termini de presentació de sol·licituds per la gran demanda de la convocatòria.

El jurat encarregat de decidir els projectes premiats ha estat compost per tècnics de servicis centrals, representants dels mitjans de comunicació, catedràtics d’universitat i membres de la Comissió Permanent de la Fundació Bancaixa. En la selecció dels treballs s’ha valorat especialment la utilitat social, la qualitat, l’oportunitat, l’adequació a les demandes socials i la innovació de les accions a desenvolupar.

Enguany, Bancaixa destinarà a la seua Obra Social un total de 74,7 milions d’euros, el que suposa un increment superior al 25%, que la converteix en la tercera caixa d’estalvis d’Espanya per fons destinats i en la de major creixement percentual d’este pressupost d’enguany.

A continuació s’adjunta el llistat de les associacions premiades a Alacant i a Albacete:

ALACANT

ASSOCIACIÓ

LOCALITAT

AECC-Asociación española contra el cáncer. Junta provincial de Alicante

AFEMA – Asociación de Familiares y Enfermos Mentales de Alicante

Alacant

AIEM – Asociación para la Integración del Enfermo Mental en Alicante y Comarca.

ANILIA – Asociación Provincial Niños Inteligencia Límite de Alicante

APSA – Asociación pro Deficientes Psíquicos de Alicante

Asociación Casa Oberta

Asociación Juvenil Don Bosco

Cáritas Diocesana e Orihuela – Alicante

Consell de la Joventut d’Alacant

Fundación Alicantina Pro-Tutela de la C.V

Fundación Noray Proyecto Hombre Alicante de la CV

Scouts de Alicante – MSC

Unión de Consumidores de Alicante – UCE

Alacant

AFIEM – Asociación de Familiares para la Integración del Enfermo Mental de Alcoy y Comarca.

Alcoi

Cáritas Parroquial Santa María

Alcoi

Asociación Emaús.

Altea

APDA – Asociación Pro Personas con Discapacidad de Aspe.

Aspe

ASPANIAS – Asociación a Favor de las Personas con Discapacidad Intelectual de Elche.

Elx

Asociación de Personas Sordas del Baix Vinalopó – Elx

Elx

ASPRODIS-Asociación Pro-Disminuidos Psíquicos Elda y Comarca

Elda

ALBACETE

ASSOCIACIÓ

LOCALITAT

AFAEPS-Asociación de Familiares y Amigos de Personas con Enfermedad Mental

Albacete

AFANION – Asociación de Familias de Niños con Cáncer de Castilla La Mancha.

APACEAL – Asociación de Padres de Paralíticos Cerebrales de Albacete

Delegación Diocesana de Escultismo de Albacete

IFAD – España

Albacete

ASPRONA-Asociación para la Atención de Personas con Discapacidad Intelectual y sus Familias de Albacete

Almansa

Cáritas Interparroquial de Caudete

Caudete

AFA Sierra del Segura – Asociación de familiares de Enfermos de Alzheimer de la Sierra del Segura.

Elx de la Serra

Fundación Residencia Nuestra Señora de la Caridad.

Villarrobledo