Bancaixa contribueix a la millora de les condicions de vida al tercer món

La Fundació Bancaixa ha firmat un conveni de col·laboració amb la International Polce Assotiation Comunidat Valenciana per prestar ajuda als països més desfavorits.

Les dues entitats s’han compromés a dur a terme la instal·lació elèctrica mitjançant energia solar de 10 llocs sanitaris amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones del Tercer Món i fomentar les seues oportunitats.

La instal·lació elèctrica tindrà lloc als centres de salut existents a Nicaragua, concretament a les poblacions de San Isidro, Sebaco, San Dionisio, Matiguas i la Región Autónoma del Atlántico Sur. D’esta manera, Bancaixa es compromet a invertir 21.000 € per a la consecució del benestar dels joves nicaragüencs.

Entre els objectius de l’Obra Social Bancaixa figura la realització d’iniciatives a favor dels països que es troben en via de desenvolupament. Així mateix, cada any l’entitat concedeix també beques a joves llatinoamericans acabats de llicenciar per a la realització de pràctiques laborals en Bancaixa, a més de tindre coberta l’estada i la realització d’un Màster que compaginen amb labors d’integració social a favor dels immigrants.

El conveni subscrit per la Fundació Bancaixa i per la International Police Association Comunidad Valenciana tindrà vigència fins a juliol de 2008, data en què s’estima que l’activitat de l’organització haurà conclòs satisfactòriament amb les seues finalitats.

Enguany, Bancaixa destinarà a la seua Obra Social un total de 72 milions d’euros, el que suposa un increment superior al 24%, que la converteix en la tercera caixa d’estalvis d’Espanya per fons destinats, i també en la de major creixement percentual d’este pressupost en el present any.

Bancaixa és la tercera caixa d’estalvis d’Espanya per actius amb presència en totes les províncies espanyoles amb una xarxa de més de 1.500 oficines del grup. En el primer semestre de 2007, el grup Bancaixa ha obtingut uns resultats nets de 347 milions d’euros amb un volum de negoci de 164.729 milions d’euros, el que ha suposat una millora de 31,04% respecte al mateix període de l’any anterior.