Bancaixa destina 486.000 euros a la realització de les Setmanes Interculturals en 2009

Bancaixa, dins del seu Pla de Suport per a una Societat Intercultural, ha concedit les ajudes de la 7a Convocatòria de Setmanes Interculturals, dirigides a ajuntaments i universitats de tot Espanya.

Per mitjà d’estes ajudes, Bancaixa presta el seu suport a la realització de de 30 projectes de Setmanes Interculturals a fi de promoure la normalització de la interculturalitat i el procés d’acceptació d’altres cultures.

Les Universitats i els ajuntaments premiats organitzaran una Setmana Intercultural els objectius de la qual seran: propiciar i conèixer les cultures, tradicions, estils de vida i costums dels grups ètnics arrelats en la societat, a fi d’evitar el racisme i la xenofòbia; promoure actituds pro socials; conviure amb les persones de distintes procedències culturals, afavorint-hi la trobada i l’intercanvi; i valorar la diversitat cultural com a patrimoni de la humanitat i enriquiment col·lectiu.

En la selecció dels projectes de Setmanes Interculturals presentats s’ha valorat la presència i participació significativa d’immigrants, la voluntat d’establir mecanismes de prevenció davant de possibles conflictes interculturals, com també la participació d’associacions.

7a CONVOCATÒRIA SETMANES INTERCULTURALS

Lleida

Barcelona IL3-UB

Barcelona

Bancaixa és conscient de la necessitat afavorir la convivència social entre persones de distintes cultures. Per això, realitza diverses activitats en este àmbit, com ara els Préstecs Solidaris, el turisme solidari o les Beques Bancaixa Amèrica Llatina.

En 2008 Bancaixa destinarà a la seua Obra Social el major pressupost de la seua història. El pressupost assignat arriba als 85 milions d’euros i suposa un increment del 15% sobre el de l’any passat, situant l’Entitat entre les que més fons dediquen a l’Obra Social.